Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Elif Mercan Uzun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Haktanır, G. (2018). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. Dereli, E. (Ed.)(2021). Erken Çocukluk Eğitine Giriş. İstanbul: Lisans Yayıncılık. Uyanık- Balat, G.( 2012). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık. Ekiz, D. (2013). Okul Öncesi Eğitime Giriş. İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, erken çocukluk eğitimin tarihçesini, felsefesini, ilkelerini, erken çocukluk dönemi çocuğunun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini, öğrenme şekillerini, öğrenme ortamlarını ve okul öncesi öğretmenin özelliklerini kavramalarına yardımcı olmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, ders hakkında bilgi verilmesi, ders içeriklerinin öğrencilere dağıtılması
2 Erken çocukluk eğitimi ve okul öncesi eğitim kavramı, erken çocukluk eğitiminin kapsamı, önemi, felsefi temelleri
3 Erken çocukluk dönemindeki çocuğun temel özellikleri ve gereksinimleri
4 Erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri
5 Erken çocukluk eğitimine temel olan bazı görüşler ve kuramcılar
6 Erken çocukluk eğitimine temel olan bazı görüşler ve kuramcılar
7 Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modelleri
8 Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modelleri
9 Türkiye’de erken çocukluk eğitimi, tarihçesi ve MEB programı
10 Erken çocukluk eğitiminde kurum çeşitleri, kurumların fiziksel özellikleri
11 Erken çocukluk eğitiminde kurum çeşitleri, kurumların fiziksel özellikleri
12 Öğretmen yetiştirme ve personel özellikleri
13 Öğretmen yeterlilikleri
14 Erken çocukluk eğitiminde aile, okul-aile işbirliği