Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Canan Avcı Öğr. Gör. Dr. Melda Kılıç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Akman, B. (Ed.). (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi. 2. Haylock, D. & Cockburn, A. (2014). Küçük çocuklar için matematiği anlama. Ankara: Nobel. 3. Akman, B. (2014). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 4. Kandır, A. & Orçan, M. (2011). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. İstanbul: Morpa. 5. Uludağ, G. (2019). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Ankara: Nobel. 6. Durmaz, B. (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 7. Erdoğan, S. & Arslan Çiftçi, H. (2016). Erken Çocuklukta Matematik. Ankara: Eğiten. 8. Kılıç, M., & Avcı, C. (2022). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Eğiten.

Dersin İçeriği

Matematiğin tanımı, matematiğin zeka, cinsiyet, sosyoekonomik düzeyler gibi değişkenlerle ilişkisi, okul öncesi eğitim programında matematiğin yeri, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünmenin gelişimi ve önemi, erken çocukluk döneminde temel matematiksel kavramlarının kazanılması ile ilişkili kuramlar, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun ilişkisi; matematik eğitim programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids), matematiksel söylem ve semboller, temel matematiksel beceriler (eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama), örüntüler-modelleme, sayılar ve sayma, işlemler, geometri ve uzamsal algı, ölçme, veri analizi, grafik ve olasılık, problem çözme, matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme, matematik eğitiminde aile ve öğretmenin rolü.

Dersin Amacı

Okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimsel düzeylerine uygun matematik eğitimini planlamayı, uygulama ve değerlendirmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı; Erken çocukluk döneminde matematik ve erken matematik eğitiminde ilke ve standartlar
2 Erken çocukluk döneminde matematiksel gelişimi etkileyen faktörler
3 Erken çocukluk döneminde matematiksel gelişimi etkileyen faktörler
4 Temel matematiksel beceriler (bire bir eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama)
5 Sayılar ve sayma
6 İşlemler
7 Uzamsal düşünme
8 Geometrik düşünme ve geometrik şekiller
9 Ara sınav
10 Ölçme
11 Matematiksel örüntüleme
12 İstatistiksel düşünme ve veri analizi
13 Matematik etkinliği planlama
14 Matematik etkinliği planlama
15 Final sınavı