Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
McAffee, O. & Leong, D. J. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi ve desteklenmesi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Beaty, J. J. (2018). Erken çocuklukta gözlem ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Bayhan, P. (2019). Erken çocukluk döneminde değerlendirme. Ankara: HEDEF. Bayhan, P. (Ed) (2016). Okul Öncesi Dönemde Alternatif Değerlendirme. Ankara: HEDEF. Önder, A. (Ed.) (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. Ankara: Eğiten.
Dersin İçeriği
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dokümantasyon.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adayının çocukları tanıma, çocukların gelişimlerinin değerlendirilmesi ve ölçülmesi ile ilgili genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve çocukların değerlendirilmesi ve ölçülmesine yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır.