Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alaçam, N. (2024). Environment in the views of preschool children: An investigation of children’s drawings and narratives in Turkey. Oxford Review of Education. doi: 10.1080/03054985.2024.2359978
Kahriman Pamuk, D. (Ed.). (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik. (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Ogelman, H.G. (Ed.) (2014). Çocuk ve Çevre: Küçük Çocuklar ve Çevre Eğitimi El Kitabı. Ankara: Eğiten Kitap.
Ogelman, H.G. (Ed.) (2020). Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Ogelman, H.G., & Öznacar, M.D. (2021). Okul Öncesi Dönem Çocukları için Çevre Eğitimi Etkinlikleri. (2.Baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
Olgan, R. (Ed.) (2023). Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi. (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Dersin İçeriği
Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde çevre eğitimi, erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminde değerlendirme, aile ve toplum katılımı, çevre ile ilgili kuruluşlar, çevre eğitimi etkinlik örnekleri incelenmesi ve geliştirilmesi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının çevre ile ilgili temel kavramları ve erken çocukluk döneminde çevre eğitimini kavraması, çevre eğitimine temel oluşturan yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması ve aile ve toplum katılımını sağlayarak etkili çevre eğitimi etkinlikleri planlayabilmesi ve değerlendirebilmesini desteklemektir.