Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ceylan, Ş (2022). Çocuk edebiyatı. Eğiten Yayıncılık.
Güleç, H. Ç. (2020). Erken çocukluk dönemi edebiyatı. Pegem Akademi.
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi; çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla
tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk
edebiyatı eserlerinin işlevi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım,
içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi; niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve
bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması; öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların
çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar; çocuklara
seslenen çeşitli edebi yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin
(sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının Türkiye'de ve Dünya'da çocuk edebiyatının gelişimi ve önemi konusundaki bilgilerini arttırmak; erken çocukluk dönemi edebiyat ürünleri, edebiyat uygulamaları, nitelikli çocuk kitaplarının özellikleri, çocuk kitabı tasarımı, çocuk edebiyatı ve medya ürünleri, çocuk yayıncılığı konusunda beceri gelişimini desteklemektir.