Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Murat Bayram Yılar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Başal, H. A. (2017). Geçmişten Günümüze Türkiye’de Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel. Er, H. ve Karadeniz, O. (2022). Eğitsel Oyunlarla Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem. Yücel, A.S. ve Gündoğdu, C. (2012). İlköğretim ve Ortaöğretimde Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel.

Dersin İçeriği

Oyunun çocukların hayatındaki yeri ve önemi, oyun teorileri, geleneksel ve yerel çocuk oyunları ile bunların sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuk oyunlarının sosyal bilgiler derslerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin teorik ve uygulamalı bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin İçeriği ve Kaynakların Tanıtımı
2 Oyunların Çocukların Gelişimine Etkisi
3 Tarih İçinde Oyunların Gelişimi
4 Türk Kültüründe Geleneksel Oyunlar: Teorik
5 Türk Kültüründe Geleneksel Oyunlar: Uygulamalı Örnekler
6 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Oyun
7 Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Oyun
8 Oyun ve eğitim: Teorik ve Uygulamalı Yaklaşımlar
9 Ara sınav
10 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme Örnekleri
11 Yerel Çocuk Oyunlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılmasına ilişkin örnekler hazırlama ve sunma
12 Yerel Çocuk Oyunlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılmasına ilişkin örnekler hazırlama ve sunma
13 Yerel Çocuk Oyunlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılmasına ilişkin örnekler hazırlama ve sunma
14 Yerel Çocuk Oyunlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılmasına ilişkin örnekler hazırlama ve sunma
15 Yerel Çocuk Oyunlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılmasına ilişkin örnekler hazırlama ve sunma
16 Genel değerlendirme.