Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bu ders kapsamında aşağıdaki kaynaklar öğrencilere önerilir;
1- Tomal, N. (2016). Eğitimde Yeni Yönelimler ve Uygulama Örnekleri. Editör: Abdulkadir Uzunöz (Eğitim Bilimine Giriş İçinde). Pegem Akademi.
2- Safran, M (Editör). (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi.
3- Tay, B.; Öcal, A (Editörler). Özel Öğretim Yöntemleri İle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi.
4- Sever, R. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Bu kaynaklara kütüphanelerden ve internet kaynaklarından ulaşılabilir. Öğrencilere hazır power point sunusu verilmemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; önce öğretim ve öğrenme kuramları ile ilgili genel bilgiler verilmektedir. Daha sonra çoklu zeka kuramı, 5E modeli, 7E modeli, beyin temelli öğrenme, kuantum öğrenme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme gibi öğretim yaklaşımlarının; zihin ve kavram haritaları, örnek olay yöntemi gibi çeşitli yöntem ve tekniklerin sosyal bilgiler öğretiminde uygulanması üzerinde durulmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında; önce öğretim ve öğrenme kuramları ile ilgili genel bilgiler verilmektedir. Daha sonra çoklu zeka kuramı, 5E modeli, 7E modeli, beyin temelli öğrenme, kuantum öğrenme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme gibi öğretim yaklaşımlarının; zihin ve kavram haritaları, örnek olay yöntemi gibi çeşitli yöntem ve tekniklerin sosyal bilgiler öğretiminde uygulanması üzerinde durulmaktadır.