Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baykul,Y.(2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test teorisi ve Uygulaması. ÖSYM Yayınları, Ankara.
Berberoğlu,G.(2007). Sınıf içi ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Morpa, Ankara
Erman Aslanoğlu, A. ve Kutlu, Ö. (2003). Öğretimde Sunu becerilerinin Değerlendirilmesinde Dereceli Puanlama Anahtarı Kullanılmasına İlişkin Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36(1-2).
Güler, N.(2013). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pagem Akademi (5. Baskı), Ankara.
Haladayna, T.M. (1997). Writing Test Items to Evaluate Higher Order Thinking. Allyn& Bacon, USA.
Kan, A.(2007). Performans Değerlendirme Sürecin Katkıları Açısından Yeni Program Anlayışı İçerisinde Kullanılabilecek Bir Değerlendirme Yaklaşımı: Rubrik Puanlama Yönergeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7 (1), 129-152.
Tekin, H. (1991). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınları(22. Baskı), Ankara.
Tekindal, S. (2011). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme, Pagem Akademi(3.Baskı), Ankara.
Turgut,M.F. (1987)Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık (5. Baskı), Ankara.
Özçelik, D.A.(1982). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÜSYM Yayınları, Ankara.
Tan, Ş. (2014). Öğretimde ölçme ve değerlendirme (10.Baskı) . Pegem Akademi, Ankara.
Dersin İçeriği
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri
Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar
Bir Ölçme Aracında Bulunması İstenen Nitelikler
Güvenirlik
Geçerlik
Kullanışlılık
Test geliştirme süreci
Soru Yazmanın Temelleri
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemleri
Geleneksel Yöntemler
Alternatif(tamamlayıcı) Yöntemler
Madde ve test istatistikleri
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerden, ölçme ve değerlendirmenin ne olduğunun ve öneminin anlaşılması, ölçme araç ve yöntemlerinin özelliklerini bilerek bunların kullanılması, elde edilen ölçme sonuçları üzerinde yapılması gereken istatistiksel işlemlerin uygulanabilmesi beklenmektedir.