Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Olcay Bayraktar Prof. Dr. Yusuf Bahri Gündoğdu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Felsefesi DERS NOTLARI- Olcay BAYRAKTAR; Eğitim Felsefesi Prof. Dr. Zekeriyya ULUDAĞ; Milli Eğitim Düşüncemiz ve Yapılandırmacılık, Olcay BAYRAKTAR; Varlık ve Bilgi Ekseninde EĞİTİMİN TEMELLERİ Olcay BAYRAKTAR.

Dersin İçeriği

Felsefenin temel konuları ve sorun alanları (varlık, bilgi, değerler felsefesi) ve eğitim; Temel felsefi ekoller ve eğitim; Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; İnsan ve Eğitim Türk Modernleşmesi ve Eğitim Türk İslam düşüncesi

Dersin Amacı

Felsefe ile ilgili temel kavram ve ekolleri eğitimi etkileyen yönleri bakımından kavramalarını sağlamaktır. Öğrendikleri doğrultusunda sorgulama yapmaları ve eğitim sahasındaki dönüşümleri kavraması amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğretmenlik mesleğinin milli ve manevi değerlerimizle uyumlu şekilde icrasına yönelik düşünsel temellerini kurması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eğitim Felsefesinin Tanıtımı, Felsefe ve Eğitim İlişkisi
2 Felsefenin tarifi, mekanı, yöntemi. -Felsefenin Doğuşu (Doğa, Bilgi, İnsan ve Eğitim Düşüncelerinin Kuruluşu). -Yedi Özgür Sanat. -Felsefenin Temel Disiplinleri
3 Felsefede Bilgi ve Bilim İlişkisi -Eğitim Düşüncesinin kaynakları (felsefe, bilim, din, kültür, sanat) -Bilimde Doğa ve İnsan Ayrımının Eğitime Yansıması -Felsefenin Temel Disiplinleri --Eğitim Felsefesinde Temel Kavramlar: Amaç, Olan-Olması Gereken, Evrensel, Milli, Diyalog-Monolog, Bilgi Oluşumu
4 Modern Bilim Paradigması ve Felsefi Akımlar. -Modern Düşüncenin Kuruluşu ve Gelişmesi içinde Eğitim. -Modern Dönem İnsan ve Eğitim Düşüncesi. -Sosyoloji ve Psikolojinin Kuruluşu ve Davranışçı Yaklaşım -Toplum veya Birey Merkezli Eğitim
5 Modern Bilim ve Eğitim Paradigmasında Değişim Arayışları -Bilgi ve Değer Problemi -Sosyal Bilimlerde Yeni Arayışlar ve İnsan Merkezli Eğitim -21. yüzyıla doğru Eğitimi Etkileyen Yeni Gelişmeler (neoliberalizm, postmodernizm, yapılandırmacılık) -Eğitim Amaçlarında DeğişimModern Bilim ve Eğitim Paradigmasında Değişim Arayışları -Bilgi ve Değer Problemi -Sosyal Bilimlerde Yeni Arayışlar ve İnsan Merkezli Eğitim -21. yüzyıla doğru Eğitimi Etkileyen Yeni Gelişmeler (neoliberalizm, postmodernizm, yapılandırmacılık) -Eğitim Amaçlarında Değişim
6 Eğitimde Tanım Sorunu ve Eğitim Tanımlarını Anlamak -Pedagojiden Eğitim Felsefesine Kadim ve Modern Düşüncelerin Karşılaştırılması -Öğretimden Öğrenmeye -Eğitimde Devlet, Otorite, Sözleşme ve Yöntem
7 Sokrates ve Platon'da Eğitim Düşüncesi -Sokrates ve Platon'da İnsan Kavrayışı ve Eğitim Amacı
8 Antik Yunan Düşüncesi ve Etkileri -Aristoteles: Felsefesi ve Eğitim Düşüncesi
10 Pragmatizm ve eğitim
11 Varoluşçuluk ve Eğitim
12 Pragmatizm ve J. Dewey
13 Varoluşçuluk ve Eğitim
14 Türk İslam Düşüncesi 1
15 Türk İslam Düşüncesi 2