1 |
Eğitim Felsefesinin Tanıtımı, Felsefe ve Eğitim İlişkisi |
|
|
|
2 |
Felsefenin tarifi, mekanı, yöntemi. -Felsefenin Doğuşu (Doğa, Bilgi, İnsan ve Eğitim Düşüncelerinin Kuruluşu). -Yedi Özgür Sanat. -Felsefenin Temel Disiplinleri |
|
|
|
3 |
Felsefede Bilgi ve Bilim İlişkisi -Eğitim Düşüncesinin kaynakları (felsefe, bilim, din, kültür, sanat) -Bilimde Doğa ve İnsan Ayrımının Eğitime Yansıması -Felsefenin Temel Disiplinleri --Eğitim Felsefesinde Temel Kavramlar: Amaç, Olan-Olması Gereken, Evrensel, Milli, Diyalog-Monolog, Bilgi Oluşumu |
|
|
|
4 |
Modern Bilim Paradigması ve Felsefi Akımlar. -Modern Düşüncenin Kuruluşu ve Gelişmesi içinde Eğitim. -Modern Dönem İnsan ve Eğitim Düşüncesi. -Sosyoloji ve Psikolojinin Kuruluşu ve Davranışçı Yaklaşım -Toplum veya Birey Merkezli Eğitim |
|
|
|
5 |
Modern Bilim ve Eğitim Paradigmasında Değişim Arayışları -Bilgi ve Değer Problemi -Sosyal Bilimlerde Yeni Arayışlar ve İnsan Merkezli Eğitim -21. yüzyıla doğru Eğitimi Etkileyen Yeni Gelişmeler (neoliberalizm, postmodernizm, yapılandırmacılık) -Eğitim Amaçlarında DeğişimModern Bilim ve Eğitim Paradigmasında Değişim Arayışları -Bilgi ve Değer Problemi -Sosyal Bilimlerde Yeni Arayışlar ve İnsan Merkezli Eğitim -21. yüzyıla doğru Eğitimi Etkileyen Yeni Gelişmeler (neoliberalizm, postmodernizm, yapılandırmacılık) -Eğitim Amaçlarında Değişim |
|
|
|
6 |
Eğitimde Tanım Sorunu ve Eğitim Tanımlarını Anlamak -Pedagojiden Eğitim Felsefesine Kadim ve Modern Düşüncelerin Karşılaştırılması -Öğretimden Öğrenmeye -Eğitimde Devlet, Otorite, Sözleşme ve Yöntem |
|
|
|
7 |
Sokrates ve Platon'da Eğitim Düşüncesi -Sokrates ve Platon'da İnsan Kavrayışı ve Eğitim Amacı |
|
|
|
8 |
Antik Yunan Düşüncesi ve Etkileri -Aristoteles: Felsefesi ve Eğitim Düşüncesi |
|
|
|
10 |
Pragmatizm ve eğitim |
|
|
|
11 |
Varoluşçuluk ve Eğitim |
|
|
|
12 |
Pragmatizm ve J. Dewey |
|
|
|
13 |
Varoluşçuluk ve Eğitim |
|
|
|
14 |
Türk İslam Düşüncesi 1 |
|
|
|
15 |
Türk İslam Düşüncesi 2 |
|
|
|