Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Abdulnasır Bayram Arş. Gör. Gonca ÇINAR BENT Doç. Dr. Şener Şentürk Dr. Öğr. Üyesi Fadıl Şiraz Prof. Dr. İsmail Gelen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

 Acar, N. V. (2004), Ne Kadar Farkındayım? Gestalt Terapi, Babil Yayıncılık, Ankara  Açıkgöz, K.Ü.,(2003), Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir  Ada S (2022) Öğretim İlke ve Yöntemleri ,Ankara, Nobel. Yay.  Altan, Z (2010) Profesyonel Öğretmenliğe Doğru, Ankara, PegemA  Aslan M (edt) (2014), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara  Arslan A, Eker C (2022) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Aydın M Z (2023) Öğretim İlke ve Yöntemleri Pedagojik Formasyon için)) Ankara, Nobel. Yay.  Aykaç N (2016) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yayıncılık  Bektaş M, Horzum MB, (2010), Otantik Öğrenme Ankara, PegemA Yay.  Bilen, M. (2002), Plandan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara  Borich, GD (2014), Etkili Öğretim Yöntemleri (Çev. Edt., Prof. Dr. Bahattin Acat), Nobel, Pearson Yay.) Ankara  Budak Y (edt) (2016) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yayıncılık  Büyükalan Filiz, S. (edt), (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, PegemA Yay.  Büyükkaragöz, S.; Çivi, C. (1996), Genel Öğretim Metodları, Özeğitim Yay., İstanbul  Clark, R (2003) Öğretmenin 55 Altın Kuralı (Çev. Esra Davutoğlu), Ankara, Arkadaş Yay.  Dal S, Köse M (Edt) (2022) Öğretim İlke Ve Yöntemleri: Etkinlik Ve Ders Planı Örnekleriyle Zenginleştirilmiş, Ankara, Anı yay.  Demirel, Ö., (1994), Genel Öğretim Yöntemleri, Usem Yayınları, Ankara  Demirel, Ö.(1999), Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (Edt.), (2005), Eğitimde Yeni Yönelimler, PegemA Yayıncılık, Ankara  Dirik, MZ (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yayıncılık  Doğanay, A.; Karip, E. (Edt.), (2006), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A. (Edt.), (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A. (çev. Jensen A.) (2006), Beyin Uyumlu Öğrenme, Adana, Nobel Kitabevi  Duman, B. (2007), Beyin Temelli Öğrenme, Ankara, PegemA Yay.  Duman, B.(edt) (2011), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara  Erdem, A.R. (2005), Etkili ve Verimli –Nitelikli- Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara  Ekici, G. (editör) (2014), Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları I-II-III, Ankara, PegemA Yay.  Ercan, A. R. (tarihsiz), Çocuklar Nasıl Öğrenir?, Alkım Yay., Ankara  Erdem, A.R. (2005), Etkili ve Verimli –Nitelikli- Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara  Erden, M.; Altun, S. (2006), Öğrenme Stilleri, İstanbul, Morpa Yay.  Erginer, E. (2000), Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Fer, S. (edt.) (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, Anı Yayınları  Gardner H (2000), Eğitimli Akıl (Çev: Özden Akbaş), İstanbul, Morpa Yay.  Gardner H (2007), Geleceği İnşa Edecek Beş Zihin (Çev. Filiz Şar, Asiye Hekimoğlu Gür), İstanbul Optimist Yay,  Gazi, ZA; Aksal, FA. (2011), İş Yaşamı Temelli Öğrenim, Ankara, PegemA Yay  Göçmen, A. (2003), Yeniden Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara  Gözütok, F.D., (2000), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi, Ankara  Güçlü M (edt.) (2019) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Güven S, Özerbaş MA (2018) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay  Hollinsworth, P.M.; Hoover, K.H. (Çev: Gürkan ve ark.), (1991), İlköğretimde Öğretim Yöntemleri, Ankara Üniv. Yayınları, Ankara  Hesapçıoğlu, M, (1994) Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul, Beta Yay.  Gökalp, M (2016), Öğretim ilke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay.  Gözütok, F.D., (2000), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi, Ankara  Güneş F. (2024) Öğretim ilke ve Yöntemleri Ankara, PegemA Yay.  Hollinsworth, P.M.; Hoover, K.H. (Çev: Gürkan ve ark.), (1991), İlköğretimde Öğretim Yöntemleri, Ankara Üniv. Yayınları, Ankara  Hesapçıoğlu, M.(1994), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Beta Yay., İstanbul  İşman, A; Eskicumalı, A.(2003), Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Değişim Yayınları, İstanbul  Kemertaş, İ. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Birsen Yayınevi,, İstanbul  Kemertaş İ (2021) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Kutlu,O; Temel A (2001) Okulda ve Sınavlarda Başarı İçin 222 Etkili Yol, Adana, Nobel Kitabevi  Kutlu, O; Bozkurt,MC (2003),Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı, Konya, Çizgi Yay.  Kuyumcu Vardar A (Öğretim ilke ve Yöntemleri, Ankara, Nobel yay.  Kozikoğlu İ (2024) Öğretim ilke ve Yöntemleri, Ankara, Nobel Yay.  Köksal, O.; Atalay, B (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Konya, Eğitim Yay.  Küçük M, Yangın S (2018) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Küçükahmet, L., (1997), Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Gazi Kitabevi, Ankara  MEB, Projeler Koordinasyon DB (2007) Aktif Öğrenme, TEDEP Projesi Yay.  Medhus E (2005), Kendi Başına Düşünen Çocuklar Yetiştirmek (Çev: Özlem Tüzel Akal), İstanbul, Optimist Yay.  Nosich GM (2015), Eleştirel Düşünme ve Disiplinler arası Eleştirel Düşünme Rehberi (Çev. Birsel Aybek), Ankara, Anı Yay.  Ocak, G. (Ed.) (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ankara  Oral, B. (edt). (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, PegemA Yay.  Onur, M, Yaycı L, Şanal m (2016), Öğrenme ve Öğretme, Ankara, Pegem Yay.  Öztürk, M. (Edt.) (2005), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Lisans Yayıncılık, İstanbul  Saracaloğlu, A.S; Bahar, H.H.,(2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yay., İstanbul  Saracaloğlu, A.S; Küçükoğlu, A.,(2024), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay. (Ders Kitabı olarak önerilmektedir)  Sayılan, F.; Yıldız, A.(edt) ve diğerleri,(2005), Yaşam Boyu Öğrenme, Ankara, PegemA Yay.  Schunk, D.H. (2009), Learning Theories: An Educational Perspective (Çev. Ed. Muzaffer Şahin), Ankara, Nobel Yay.  Senemoğlu, N. (2001), Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi (3. Basım), Ankara  Sönmez, V,(2010), Öğretim İlke ve Yöntemleri, (4. Baskı) Anı Yayıncılık, Ankara  Sünbül, A.M., (2011), Öğretim İlke ve Yöntemleri, (5. Baskı), Eğitim Yayınevi,Konya,  Sünbül, A.M.; Yılmaz, H. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Mikro Yayıncılık, Ankara  Şahinel, M. (2003), Etkin Öğrenme, PegemA Yay., Ankara  Şanal M, Çetinkaya B (2023) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay.  Şimşek N (2007), Öğrenmeyi Öğrenmede Alternatif Yaklaşımlar, Ankara, Asil Yayıncılık  Tan, Ş.; Kayabaşı, Y. ve Erdoğan, A. (2003), Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Tan, Ş. (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ankara  Taşpınar, M. (2020), Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık (Ders Kitabı olarak önerilmektedir)  Townsend, R. (2000), Learning Wealth The A-Z of Loving to Learn-Öğrenme Zenginliği, Sistem Yayıncılık (Çev. Pelin Sıral), İstanbul  Ünsal H (2021) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Vural, B. (2004), Öğretim Faaliyetinde Yöntem, Teknik ve Etkinlikler, Hayat Yayınları, İstanbul  Yalaz Atay, D (2003) öğretmen Eğitiminin Değişen Yüzü, Ankara, Nobel Yay.  Yanpar-Yelken, T; Akay C (edt’s) (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, Anı Yay.  Yavuz, K.E., (2005), Yeniden Yapılanan Sınıflar İçin Aktif Öğrenme Yöntemleri, Ceceli Yayınları, Ankara  Yıldızlar M (2009), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara  Yıldırım, R. (1998), Öğrenmeyi Öğrenmek, Sistem Yayıncılık, İstanbul  Yılmaz, H. (2001), Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun?, Çizgi Kitabevi, Konya

Dersin İçeriği

Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Öğrenme İlkeleri Öğretim İlkeleri Öğretim Stratejileri- Öğrenme Stratejileri Öğretim Yöntem ve Teknikleri I • Yöntem Seçimini Belirleyen Faktörler • Anlatım Yöntemi • Soru Cevap Yöntemi Öğretim Yöntem ve Teknikleri II • Tartışma Yöntemi ve Teknikleri Öğretim Yöntem ve Teknikleri III • Beyin Fırtınası • Örnek Olay İncelemesi • Drama • Rol Oynama • Altı Şapkalı Düşünme Öğretim Yöntem ve Teknikleri IV • Demonstrasyon/ Gösterip Yaptırma Yöntemi • Problem Çözme Yöntemi • Mikro öğretim Yöntemi • Ekiple Öğretim • Benzetim Yöntemi Öğretim Yöntem ve Teknikleri VI • Çeşitli Eğitsel Oyunlar ve Bağımsız Öğretim Teknikleri o Dokuz Odalı problem Çözme tekniği o Balık Kılçığı T o Neden- Sonuç- Öneri T o Akrostiş o Çözümlemeli Öykü o Kukla- Parmak oyunu o Bunu Kim Yapar o Ben Kimim o Mektup Yazma o Soru Turu o Sen Olsaydın o Yeşil Koltuk T o Kırmızı Koltuk T o Bulmaca hazırlama T o Sergi Hazırlama o Kart Oyunları o Fotoğraflar Konuşuyor o Gazete Hazırlama o Kavram Haritası Yapma o …….. vb Vize Sınavı Öğretim Yöntem ve Teknikleri V • İstasyon • Vücut Dili Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar I • Kubaşık (İşbirlikli) Öğrenme ve Teknikleri • Çoklu Zekâ Kuramı Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar II • Yapısalcılık • Öğreneme Stilleri Öğretimde Program ve Planlama MEB Öğretim Programları ve Özellikleri ve Sorunlar

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve yeterliklerin temelini oluşturan; öğretim ilke- yöntem ve tekniklerini, eğitimdeki çağdaş yaklaşımları, program geliştirme ve plan yapma becerilerini geliştirerek, meslek hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları yeterlikleri kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Öğrenme İlkeleri
2 Öğretim İlkeleri
3 Öğretim Stratejileri- Öğrenme Stratejileri
4 Öğretim Yöntem ve Teknikleri I • Yöntem Seçimini Belirleyen Faktörler • Anlatım Yöntemi • Soru Cevap Yöntemi
5 Öğretim Yöntem ve Teknikleri II • Tartışma Yöntemi ve Teknikleri
6 Öğretim Yöntem ve Teknikleri III • Beyin Fırtınası • Örnek Olay İncelemesi • Drama • Rol Oynama • Altı Şapkalı Düşünme
7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri IV • Demonstrasyon/ Gösterip Yaptırma Yöntemi • Problem Çözme Yöntemi • Mikro öğretim Yöntemi • Ekiple Öğretim • Benzetim Yöntemi
8 Öğretim Yöntem ve Teknikleri VI • Çeşitli Eğitsel Oyunlar ve Bağımsız Öğretim Teknikleri
9 Vize Sınavı
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri V • İstasyon • Vücut Dili Öğretim Yöntem ve Teknikleri V • İstasyon • Vücut Dili
11 Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar I • Kubaşık (İşbirlikli) Öğrenme ve Teknikleri • Çoklu Zekâ Kuramı
12 Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar II • Yapısalcılık • Öğreneme Stilleri
13 Öğretimde Program ve Planlama
14 MEB Öğretim Programları ve Özellikleri ve Sorunlar