Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Abdulnasır Bayram Arş. Gör. Dr. Gonca Çınar Bent Doç. Dr. Şener Şentürk Dr. Öğr. Üyesi Fadıl Şiraz Prof. Dr. İsmail Gelen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

 Acar, N. V. (2004), Ne Kadar Farkındayım? Gestalt Terapi, Babil Yayıncılık, Ankara  Açıkgöz, K.Ü.,(2003), Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir  Ada S (2022) Öğretim İlke ve Yöntemleri ,Ankara, Nobel. Yay.  Altan, Z (2010) Profesyonel Öğretmenliğe Doğru, Ankara, PegemA  Aslan M (edt) (2014), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara  Arslan A, Eker C (2022) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Aydın M Z (2023) Öğretim İlke ve Yöntemleri Pedagojik Formasyon için)) Ankara, Nobel. Yay.  Aykaç N (2016) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yayıncılık  Bektaş M, Horzum MB, (2010), Otantik Öğrenme Ankara, PegemA Yay.  Bilen, M. (2002), Plandan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara  Borich, GD (2014), Etkili Öğretim Yöntemleri (Çev. Edt., Prof. Dr. Bahattin Acat), Nobel, Pearson Yay.) Ankara  Budak Y (edt) (2016) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yayıncılık  Büyükalan Filiz, S. (edt), (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, PegemA Yay.  Büyükkaragöz, S.; Çivi, C. (1996), Genel Öğretim Metodları, Özeğitim Yay., İstanbul  Clark, R (2003) Öğretmenin 55 Altın Kuralı (Çev. Esra Davutoğlu), Ankara, Arkadaş Yay.  Dal S, Köse M (Edt) (2022) Öğretim İlke Ve Yöntemleri: Etkinlik Ve Ders Planı Örnekleriyle Zenginleştirilmiş, Ankara, Anı yay.  Demirel, Ö., (1994), Genel Öğretim Yöntemleri, Usem Yayınları, Ankara  Demirel, Ö.(1999), Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (Edt.), (2005), Eğitimde Yeni Yönelimler, PegemA Yayıncılık, Ankara  Dirik, MZ (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yayıncılık  Doğanay, A.; Karip, E. (Edt.), (2006), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A. (Edt.), (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A. (çev. Jensen A.) (2006), Beyin Uyumlu Öğrenme, Adana, Nobel Kitabevi  Duman, B. (2007), Beyin Temelli Öğrenme, Ankara, PegemA Yay.  Duman, B.(edt) (2011), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara  Erdem, A.R. (2005), Etkili ve Verimli –Nitelikli- Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara  Ekici, G. (editör) (2014), Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları I-II-III, Ankara, PegemA Yay.  Ercan, A. R. (tarihsiz), Çocuklar Nasıl Öğrenir?, Alkım Yay., Ankara  Erdem, A.R. (2005), Etkili ve Verimli –Nitelikli- Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara  Erden, M.; Altun, S. (2006), Öğrenme Stilleri, İstanbul, Morpa Yay.  Erginer, E. (2000), Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Fer, S. (edt.) (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, Anı Yayınları  Gardner H (2000), Eğitimli Akıl (Çev: Özden Akbaş), İstanbul, Morpa Yay.  Gardner H (2007), Geleceği İnşa Edecek Beş Zihin (Çev. Filiz Şar, Asiye Hekimoğlu Gür), İstanbul Optimist Yay,  Gazi, ZA; Aksal, FA. (2011), İş Yaşamı Temelli Öğrenim, Ankara, PegemA Yay  Göçmen, A. (2003), Yeniden Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara  Gözütok, F.D., (2000), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi, Ankara  Güçlü M (edt.) (2019) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Güven S, Özerbaş MA (2018) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay  Hollinsworth, P.M.; Hoover, K.H. (Çev: Gürkan ve ark.), (1991), İlköğretimde Öğretim Yöntemleri, Ankara Üniv. Yayınları, Ankara  Hesapçıoğlu, M, (1994) Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul, Beta Yay.  Gökalp, M (2016), Öğretim ilke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay.  Gözütok, F.D., (2000), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi, Ankara  Güneş F. (2024) Öğretim ilke ve Yöntemleri Ankara, PegemA Yay.  Hollinsworth, P.M.; Hoover, K.H. (Çev: Gürkan ve ark.), (1991), İlköğretimde Öğretim Yöntemleri, Ankara Üniv. Yayınları, Ankara  Hesapçıoğlu, M.(1994), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Beta Yay., İstanbul  İşman, A; Eskicumalı, A.(2003), Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Değişim Yayınları, İstanbul  Kemertaş, İ. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Birsen Yayınevi,, İstanbul  Kemertaş İ (2021) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Kutlu,O; Temel A (2001) Okulda ve Sınavlarda Başarı İçin 222 Etkili Yol, Adana, Nobel Kitabevi  Kutlu, O; Bozkurt,MC (2003),Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı, Konya, Çizgi Yay.  Kuyumcu Vardar A (Öğretim ilke ve Yöntemleri, Ankara, Nobel yay.  Kozikoğlu İ (2024) Öğretim ilke ve Yöntemleri, Ankara, Nobel Yay.  Köksal, O.; Atalay, B (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Konya, Eğitim Yay.  Küçük M, Yangın S (2018) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Küçükahmet, L., (1997), Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Gazi Kitabevi, Ankara  MEB, Projeler Koordinasyon DB (2007) Aktif Öğrenme, TEDEP Projesi Yay.  Medhus E (2005), Kendi Başına Düşünen Çocuklar Yetiştirmek (Çev: Özlem Tüzel Akal), İstanbul, Optimist Yay.  Nosich GM (2015), Eleştirel Düşünme ve Disiplinler arası Eleştirel Düşünme Rehberi (Çev. Birsel Aybek), Ankara, Anı Yay.  Ocak, G. (Ed.) (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ankara  Oral, B. (edt). (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, PegemA Yay.  Onur, M, Yaycı L, Şanal m (2016), Öğrenme ve Öğretme, Ankara, Pegem Yay.  Öztürk, M. (Edt.) (2005), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Lisans Yayıncılık, İstanbul  Saracaloğlu, A.S; Bahar, H.H.,(2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yay., İstanbul  Saracaloğlu, A.S; Küçükoğlu, A.,(2024), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay. (Ders Kitabı olarak önerilmektedir)  Sayılan, F.; Yıldız, A.(edt) ve diğerleri,(2005), Yaşam Boyu Öğrenme, Ankara, PegemA Yay.  Schunk, D.H. (2009), Learning Theories: An Educational Perspective (Çev. Ed. Muzaffer Şahin), Ankara, Nobel Yay.  Senemoğlu, N. (2001), Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi (3. Basım), Ankara  Sönmez, V,(2010), Öğretim İlke ve Yöntemleri, (4. Baskı) Anı Yayıncılık, Ankara  Sünbül, A.M., (2011), Öğretim İlke ve Yöntemleri, (5. Baskı), Eğitim Yayınevi,Konya,  Sünbül, A.M.; Yılmaz, H. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Mikro Yayıncılık, Ankara  Şahinel, M. (2003), Etkin Öğrenme, PegemA Yay., Ankara  Şanal M, Çetinkaya B (2023) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay.  Şimşek N (2007), Öğrenmeyi Öğrenmede Alternatif Yaklaşımlar, Ankara, Asil Yayıncılık  Tan, Ş.; Kayabaşı, Y. ve Erdoğan, A. (2003), Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Tan, Ş. (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ankara  Taşpınar, M. (2020), Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık (Ders Kitabı olarak önerilmektedir)  Townsend, R. (2000), Learning Wealth The A-Z of Loving to Learn-Öğrenme Zenginliği, Sistem Yayıncılık (Çev. Pelin Sıral), İstanbul  Ünsal H (2021) Öğretim İlke ve Yöntemleri (edt) Ankara, Nobel. Yay.  Vural, B. (2004), Öğretim Faaliyetinde Yöntem, Teknik ve Etkinlikler, Hayat Yayınları, İstanbul  Yalaz Atay, D (2003) öğretmen Eğitiminin Değişen Yüzü, Ankara, Nobel Yay.  Yanpar-Yelken, T; Akay C (edt’s) (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, Anı Yay.  Yavuz, K.E., (2005), Yeniden Yapılanan Sınıflar İçin Aktif Öğrenme Yöntemleri, Ceceli Yayınları, Ankara  Yıldızlar M (2009), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara  Yıldırım, R. (1998), Öğrenmeyi Öğrenmek, Sistem Yayıncılık, İstanbul  Yılmaz, H. (2001), Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun?, Çizgi Kitabevi, Konya

Dersin İçeriği

Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Öğrenme İlkeleri Öğretim İlkeleri Öğretim Stratejileri- Öğrenme Stratejileri Öğretim Yöntem ve Teknikleri I • Yöntem Seçimini Belirleyen Faktörler • Anlatım Yöntemi • Soru Cevap Yöntemi Öğretim Yöntem ve Teknikleri II • Tartışma Yöntemi ve Teknikleri Öğretim Yöntem ve Teknikleri III • Beyin Fırtınası • Örnek Olay İncelemesi • Drama • Rol Oynama • Altı Şapkalı Düşünme Öğretim Yöntem ve Teknikleri IV • Demonstrasyon/ Gösterip Yaptırma Yöntemi • Problem Çözme Yöntemi • Mikro öğretim Yöntemi • Ekiple Öğretim • Benzetim Yöntemi Öğretim Yöntem ve Teknikleri VI • Çeşitli Eğitsel Oyunlar ve Bağımsız Öğretim Teknikleri o Dokuz Odalı problem Çözme tekniği o Balık Kılçığı T o Neden- Sonuç- Öneri T o Akrostiş o Çözümlemeli Öykü o Kukla- Parmak oyunu o Bunu Kim Yapar o Ben Kimim o Mektup Yazma o Soru Turu o Sen Olsaydın o Yeşil Koltuk T o Kırmızı Koltuk T o Bulmaca hazırlama T o Sergi Hazırlama o Kart Oyunları o Fotoğraflar Konuşuyor o Gazete Hazırlama o Kavram Haritası Yapma o …….. vb Vize Sınavı Öğretim Yöntem ve Teknikleri V • İstasyon • Vücut Dili Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar I • Kubaşık (İşbirlikli) Öğrenme ve Teknikleri • Çoklu Zekâ Kuramı Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar II • Yapısalcılık • Öğreneme Stilleri Öğretimde Program ve Planlama MEB Öğretim Programları ve Özellikleri ve Sorunlar

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve yeterliklerin temelini oluşturan; öğretim ilke- yöntem ve tekniklerini, eğitimdeki çağdaş yaklaşımları, program geliştirme ve plan yapma becerilerini geliştirerek, meslek hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları yeterlikleri kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğretim İlke ve Yöntemleri temel kavramlar
2 Öğretim İlke ve Yöntemleri temel kavramlar
3 İlkeler
4 Planlama
5 Öğretim kuramları
6 Öğretim kuramları
7 Öğretim kuramları
8 Öğretim stratejileri
9 Vize
10 Yapay Zekanın Öğrenme Öğretme Süreçlerinde Kullanımı Öğretimde Program ve PlanlamaÖğretim Yöntem ve Teknikleri V • İstasyon • Vücut Dili
11 Yapay Zekanın Öğrenme Öğretme Süreçlerinde Kullanımı Öğretimde Program ve Planlama
12 Yapay Zekanın Öğrenme Öğretme Süreçlerinde Kullanımı Öğretimde Program ve Planlama
13 Yapay Zekanın Öğrenme Öğretme Süreçlerinde Kullanımı Öğretimde Program ve Planlama
14 Yapay Zekanın Öğrenme Öğretme Süreçlerinde Kullanımı Öğretimde Program ve Planlama
15 Final