1 |
Biçim, tür, yapı gibi kavramlar müzik açısından tartışılır. |
|
|
|
2 |
Motif ve motifin yapısındaki değişim ve gelişimler açıklanır |
|
|
|
3 |
Figür ve koşu, tema olguların müzik yapıtının içindeki kullanımı anlatılır. |
|
|
|
4 |
Müzik fikrinin gelişim aşamalarının cümle ve dönem haline gelişi gösterilir. |
|
|
|
5 |
Bir, iki ve üç bölmeli şarkı formunun yapısı, örnekler eşliğinde açıklanır. Katlı şarkı formunun form özellikleri diğer şarkı formlarından farkı gösterilir. |
|
|
|
6 |
Hangi tür eserlerin şarkı formunda yazıldığı ile ilgili biçimsel analiz uygulaması yapılır. Sözlü eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. |
|
|
|
7 |
Çalgısal eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. |
|
|
|
8 |
Eski ve yeni dansların özellikleri, biçim ve yapı özellikleri örneklendirilir. |
|
|
|
9 |
Ara sınav. |
|
|
|
10 |
Şarkı özelliğindeki eserlerin biçim ve yapı özellikleri çözümlenir. Edebi eserlerin özellikleri biçim ve yapı özellikleri analiz edilir. Öğretici eserler ve çeşitleme biçim ve yapı özellikleri çözümlenir. |
|
|
|
11 |
Rondo formlarına giriş yapılarak yapısındaki değişim ve gelişimler, müzik yapıtının içinde kullanımı anlatılır. Rondo Formu özellikleri ve biçim yapısı çeşitli örnekler üzerinde incelenir. |
|
|
|
12 |
Sonat ve sonat formunun tanımı yapılarak tarihsel gelişimi içindeki biçim özellikleri incelenir. Sonat Allegrosu formunun özellikleri örneklerle gösterilir. |
|
|
|
13 |
Sonat formunda yazılan türlerin tanımlamaları yapılarak ve tarihsel gelişimleri ve günümüzdeki kullanımları anlatılır. |
|
|
|
14 |
Füg formunun tanımı yapılarak tarihsel gelişimi içindeki biçim özellikleri çözümlenir. Füg formu içindeki bölünmeler ve formun genel yapısı çeşitli örneklerle analiz edilir. |
|
|
|
15 |
Genel Tekrar |
|
|
|