1 |
Okul öncesi dönemde çocuk müziği; tekerleme ve saymacalar, ninniler ve türküler, çocuk şarkıları,çocukların kullandığı çalgılar için müzik. |
|
|
|
2 |
Müziğin çocuk yaşamındaki yeri, önemi ve etkileri. Müziğin çocuk gelişimine etkileri; dil gelişimine sosyal ve duygusal gelişimine, bedensel ve psiko-motor gelişimine etkileri. |
|
|
|
3 |
Okul öncesi dönemde çocuk şarkılarının özellikleri ve öneriler. Çocukların yaşına ve gelişim düzeylerine uygun şarkı seçme. |
|
|
|
4 |
Çocuklarda müzik eğitimi için yapılacak etkinlikler. Müzik eğitimi gözlem çizelgesini hazırlanması. |
|
|
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarına şarkı öğretimi. Ortak ses alanını saptamak, şarkı seçmek, hazırlamak ve şarkı öğretimi. |
|
|
|
6 |
Okul öncesi dönem çocuklarında tartım eğitiminin tanıtımı,amacı ve çocuğun gelişimine etkileri. Tartım çalışmalarında ellerin, ayakların ve bedenin kullanımı. Örnek çalışma ve oyunlar. |
|
|
|
7 |
Tartım çalışmalarında söz öğelerinin kullanımı. Sözün tartımı, vurgusu, sözle tartım eğitimi.Tartım eğitiminde göz önünde tutulması gereken konular. |
|
|
|
8 |
Okul öncesi dönem çocuklarında kulak eğitimi. Kulak öğretiminde göz önünde tutulması gereken konular. |
|
|
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Okul öncesi dönem çocuklarında ses eğitimi. Ses organları ve sesin oluşumu. Ses eğitimi uygulaması.Ses eğitiminde gevşeme eğitimi. Konuşma eğitimi. Toplu ses eğitimi. |
|
|
|
11 |
Okul öncesi dönemde müzik dinleme. Çocuklara müzik dinletmeye yönelik öneriler. |
|
|
|
12 |
Okul öncesi dönemde müzikli oyunlaştırma. Şarkılı öykünmeler, oyunlar ve tartım alıştırmaları. |
|
|
|
13 |
Okul öncesi dönemde müzik köşesi. Müzik köşesinden yararlanma yolları. Çalgılar ve tartım araçları. Orf eğitiminin önemi. Orf müzik programı için gerekli koşullar. Orf çalgıları. |
|
|
|
14 |
Orf müzik ve hareket eğitiminde oyun, ritim, dans, doğaçlama ve konuşma dil öğelerinin kullanımı. |
|
|
|