Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Rüveyda Hicran Çebi *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Banks, J. A. (2015). Çok Kültürlü Eğitim: Teori ve Uygulama. Cushner, K., McClelland, A., & Safford, P. (2012). Kültürlerarası Öğrenme.

Dersin İçeriği

Kültür ve eğitim ilişkisi, kültürel kimlik, kültürlerarası iletişim, kültürel farklılıkların öğretime yansımaları, kültürel stereotipler, empati geliştirme, kültürel çatışmaların yönetimi, çokkültürlü eğitim yaklaşımları.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı kültürler arasında etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmelerini, kültürlerarası farkındalık kazanmalarını ve öğretim ortamlarında kültürel çeşitliliği etkili şekilde yönetebilme yetkinliklerini edinmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kültür ve Eğitim Kavramı
2 Kültürel Kimlik ve Bireysel Gelişim
3 Kültürlerarası İletişimin Temelleri
4 Kültürel Stereotipler ve Önyargılar
5 Empati ve Etkili Dinleme
6 Eğitim Ortamlarında Kültürel Çeşitlilik
7 Vaka Analizi I: Kültürel Uyuşmazlık
8 Kültürel Farklılıkların Öğretime Entegrasyonu
9 Ara Sınav
10 Çokkültürlü Eğitim Yaklaşımları
11 Eğitimde Kapsayıcılık
12 Rol Oynama ve Simülasyon Etkinlikleri
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları