Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pinter, A. (2017). Teaching Young Language Learners.<br /><br />Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners.
MİNİ DaF İnteraktif Ders Kitabı. Steinadler Verlag. (https://steinadlerverlag.com/interaktiv/mini/mini-daf-1/)
Dersin İçeriği
Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerin öğrenimiaçısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örneğin; üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için etkinlikler (örneğin; yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örneğin; resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi. Çocuklara yönelik yabancı dil öğretiminin temel ilkeleri, gelişim özellikleri ve yaşa uygun öğretim teknikleri; şarkılar, oyunlar, hikâyeler ve drama ile öğretim; motivasyon artırıcı etkinlikler; materyal geliştirme; çocuklarda dil edinimi süreci; sınıf içi yönetim ve değerlendirme.
Dersin Amacı
Çocukların gelişim dönemlerini, özellikle bilişsel gelişim dönemlerini tanımak, çocukların özelliklerini ve dil öğretiminde bunun önemini kavramak, çocukların öğrenme stratejilerini geliştirmek, çocuklara Almanca/İngilizce öğretiminde uygulanacak sınıf-içi yöntem ve teknikleri kullanmakr; şarkı, oyun ve görsel araçları geliştirip uygulayamak, çocuklara uygun ders materyallerini ayırt etmek ve mikro-öğretim yoluyla kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu yapmak. Bu dersin amacı, çocuklara yabancı dil öğretiminde etkili yöntem ve tekniklerin tanıtılması, yaşa uygun dil materyallerinin seçimi ve dil gelişimini destekleyen öğretim ortamlarının tasarlanması konusunda öğretmen adaylarını donatmaktır.