Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Nalan Kızıltan Doç. Dr. Betül Bal Gezegin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Text Book: Patsy M. Lightbown and Nina Spada. How Languages are Learned. Fourth Edition. Oxford: Oxford University Press, 2000. Supplementary Materials: William Littlewood. 1984. Foreign and second Language Learning: Language Acquisition Research and its implications for the classroom. Cambridge:Cambridge language Teaching Library. (Text Book) Rod Ellis.1997. Second language Acquisition. Oxford:Oxford University Press. Wolfgang Klein. 1986. Second Language Acquisition. Cambridge.Cambridge University Press. F. Özden Ekmekçi. Psikodilbilim.Çukurova Üniversitesi. YADİM. J.Michael O’Malley and Anna Uhl Chamot. 1980. Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge.Cambridge University Press. Kuramdan Uygulamaya Dil Edinimi. 2024. Sevim İnal ve Oya Tunaboylu. Ankara: Nobel Yayınları Course Packet

Dersin İçeriği

1 Defining the child. Developmental Stages of a child. Stages of Intellectual Development 2 Stages in Language Acquisition Watching Movie on “Genie, the feral child” Behavioristic Approaches The Nativist Approach Functional Approach 4 Competence and Performance Comprehension and Production Nature or Nurture? Universals Systematicity and Variability Language and Thought Imitation Practice Input Discouse 5 Theoretical approaches to explaining second language learning Behaviourism Innatism Universal Grammar Krashen’s ‘Monitor Model’ Recent psychological theories Information processing 6 Factors affecting second language learning Intelligence Aptitude Personality Motivation and attitudes Learner preferences Learner beliefs Age of acquisition 7 Learner language The concept of learner language 8 Learning Strategies 9- Mid-term Exam (written Session) 10 Observing Second Language Teaching 11 Second language Learning in the Classroom 12 Popular ideas about language learning: Facts and Opinions 13 Goup Project Presentations

Dersin Amacı

Anadil ve yabancı dil edinimi kuramları, karşılaştırılması ve örneklendirilmesi; dil gelişimi ve dil edinimi sürecinin aşamaları; dil edinimi ve öğrenimi süreçlerinin yabancı dil öğretiminde kullanılması, dil edinme ve öğrenme sorunları

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çocuk Kimdir. Çocuğun Zihinsel gelişim evreleri
2 Dil Edinim aşamaları
3 Birinci Dil Edinim Kuramları ve Dilde eşik dönemi ile ilgili bir film gösterisi
4 Edim ve Edinç; Algı ve Üretim; Doğal edinim yeteneği ya da dilsel beslenme; Dil genelceleri; Doğuştancı ve işlevel yaklaşımlar
5 İkinci Dil Edinim Kuramları
6 İkinci Dil Edinimini etkileyen unsurlar; Zeka, Dil yeteneği, kişilik
7 Öğrenenin dili
8 Ara Sınav
9 İkinci dil edinimi gözlemleme
10 İkinci dil edinimi gözlemleme
11 .
12 Dil öğrenimi ile ilgili gerçekler ve düşünceler
13 Genel değerlendirme
14 Proje sunuları
15 Proje sunuları