Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sanat eğitiminde aktif ve iş birlikli öğrenme yaklaşımlarıyla, çoklu zekâ kuramı ve oluşturmacı, disiplinler arası yaklaşımlar; görsel sanatlar eğitiminde çağdaş öğretim yöntemleri; görsel kültürün öğretimi; çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemine göre ders planlarına dönüştürülmesi. Ünite ve günlük plan hazırlama, okul öncesi, temel ve ortaöğretim görsel sanatlar dersinde eğitim; ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin temel bilgiler.
Dersin İçeriği
1)Özsoy, V. Görsel Sanatlar Eğitimi. “Resim-iş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri”. Ankara: Gündüz<br />Eğitim ve Yayıncılık, 2007<br />
2) Peşkersoy,E. Yıldırım, O. İlköğretim Görsel Sanatlar dersi 1-8 Öğrt. Klavuzu MEB Yay 2010<br />
3) Ersoy, A, Sanat Kavramlarına Giriş , Yorum Sanat Yayıncılık, 2002<br />
4) Yavuzer H. Resimleriyle çocuk, Remzi Katabevi
5) Editör: Artut. K., Yazarlar: Yolcu, E. Yılmaz, M. Maccario,N.K. Ünalan. T. Aykaç. V. Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri Anı Yay. 2010
6) Coşkun, R. (2014). Teknolojinin olanakları ile değişen sanat alanı. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 6(6),76-89.
7) Kuruüzümcü, R . (2010). Bir dijital ortam ve sanat formu olarak sanal gerçeklik. Sanat Dergisi, 0 (12), 93-96. Erişim: http://dergipark.gov.tr/ataunigsfd/issue/2600/33460 Sağlam Timur
Dersin Amacı
İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programında yer alan alanlarda (Öğrenme Alanları olan; Görsel Sanatlarda Biçimlendirme; Görsel Sanat Kültürü ,estetik, sanat eleştirisi, sanat tarihi; Müze Bilinci ) çağdaş öğretim yöntemlerini kullanmak ve uygulamaları gerçekleştirmek.