Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yücel Öksüz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Davis, A.G. (2014). Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi . (Çev.M. Işık Koç). İstanbul: Özgür Yayınları Gürlen, E. (2018). Üstün Yetenekli Çcuklar ve Eğitim Uygulamaları. İstanbul: Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Özel yetenekli çocukların tanımı ve sınıflaması, gelişimsel ve sosyo-kültürel özellikleri, özel eğitim gerekçeleri, eğitimlerinin tarihçesi,eğitim uygulamaları, eğitimlerinde göz önünde bulundurulması gereken hususlar, özel yetenekliler üzerinde yapılan araştırmalar,Türkiye'deki uygulamalar.

Dersin Amacı

Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin tanıtılması, özel yetenekli çocuklara uygun önleyici psikolojik danışmanlık ve rehberlik servislerinin hizmetleri, bireysel eğitim ve danışma programı hazırlamada dikkat edilecek hususlar ve uygulama örneklerinin tanıtımı.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Özel Yetenekli Birey Kimdir?
2 Özel Yetenekli Çocukların Gelişimsel Özellikleri
3 Türkiye’de ve Dünya’da Özel Yetenekli Bireylerin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
4 Özel Yetenekli Bireylerin Tanılama Süreci
5 Özel Yetenekli Bireylerin Eğitim Seviyelerine Göre Uygulanabilecek Eğitim Modelleri
6 Özel Yetenekli Bireyler İçin Eğitim Ortamları
7 Ara Sınav
8 Özel Yetenekli Bireyler İçin Eğitim Programı Geliştirme
9 Özel Yetenekli Bireylerin Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Özellikler
10 Özel Yetenekli Bireyler ve Aileleri
11 Özel Yetenekli Bireylerin Hayat Boyu Takibi
12 Özel Yetenekli Bireyler ve Toplum, Aile, Öğretmen, Akran İlişkileri ve İletişim
13 Türkiye’de Özel Yetenekli Bireyler İçin Yapılan Eğitim Politikaları
14 Genel değerlendirme