Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altınay, D. (1998). Psikodrama 300 ısınma oyunu. (3. Baskı). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Bozdoğan, Z. (2003). Okulda rehberlik etkinlikleri ve yaratıcı drama. Ankara: Nobel Yayıncılık
Güven, M. ve ark. (2006). Çocuklar için yaratıcı drama. İstanbul: Epsilon Yayınevi
Şahin, A. (2007). Yaratıcı drama yöntemi ile anne-baba eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Önder, A. (2010). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Uşaklı, H. (2011). Drama ve iletişim becerileri (2. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Üstündağ, T. (2001).Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. (2. baskı), Pegem A.
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, yaratıcı dramanın tarihsel gelişimi; bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, alana yönelik olumlu tutum geliştirilmesi.
Dersin Amacı
Öğrencilere; bireysel özelliklerini fark etmelerini sağlama, empati kurma ve eleştirel düşünme becerisi kazandırma, sosyal gelişim ve birlikte çalışma, problem çözme, iletişim kurma, gözlem ve hayal kurma becerilerini geliştirmelerini sağlamak. Mesleki düzeyde drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazandırmak.