Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Aycan Dr. Öğr. Üyesi Hasan Atmaca *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. G. Georgantas, Nouvelle Grammaire Française, 2002. 2. E. Bérard- Ch. Lavenne Grammaire Utile du Français, 1989. 3. BESSE Henri, PORQUIER Rémi. (1993). Grammaire et didactique des langues, Paris, Hatier-Didier (coll. LAL). 4. TISSET, C. et LEON, R, (1992). Enseigner le français à l'école, Paris, Hachette. 5. Grammaire, Niveau avancé, 450 Nouveaux exercices, Siréjols-Claude, CLE International, 2002. 6. Bled 5e, 4e, 3e Cours Superieur. Orthographe, Grammaire, Conjugaison, Vocabulaire. Edouard Bled

Dersin İçeriği

Fransızca Dilbilgisi-II dersinin devamı, öğrencilerin dil yapılarını metin ve bağlam düzeyinde geliştirme, biçim ve metin türü arasındaki ilişkileri kurma, dilbilgisi yapılarını çözümleme ve bağlamda kullanarak metin üretme.

Dersin Amacı

Biçim ve metin türü arasındaki ilişkileri kurma ve dilbilgisi yapılarını çözümleme ve bağlamda kullanarak metin üretme.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 PRONOMS COD/COI
2 PRONOMS RELATIFS SIMPLES PRONOMS RELATIFS COMPOSÉS
3 PRONOMS INDÉFINIS PRONOMS POSSESSIFS
4 PASSÉ COMPOSÉ ET IMPARFAIT PLUS-QUE-PARFAIT
5 ACCORDS DU PARTICIPE PASSÉ CONCORDANCE DES TEMPS
6 CONNECTEURS TEMPORELS.
7 CONDITIONNEL PRESENT ET PASSÉ
8 SUBJONCTIF
9 Examen Intermédiaire
10 LES PREPOSITIONS
11 LES ADVERBES SENS ET PLACE DES ADVERBES
12 COMPARATIF ET SUPERLATIF
13 LES TYPES DES PHRASES MISE EN RELIEF FORME PASSIVE INTERROGATION
14 LES TYPES DES PHRASES NÉGATION CONDITION ET HYPOTHÈSE
15 LES PHRASES COMPLEXES CAUSE, CONSÉQUENCE, BUT OPPOSITION ET CONCESSION INDICATEURS TEMPORELS
16 Examen Final