Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Aycan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Paola Bertocchini- Edvige Costanzo Manuel d’autoformation, Hachette. H. Holec Prise en Compte des Besoins et Apprentissage Auto-Dirige.1979. . M.J. Gremmo Apprenant en Langue ou Apprenti Lecteur?. 1980. . D. Abe-F.M. Carton-M.Cembalo et O. Regent Didactique et Authentique: Du Document à la Pédagogie. 1979. Dominique Groux, L'enseignement précoce des langues, Des enjeux à la pratique, Chronique Sociale, 1996, 218 pages. Besse Henri, Méthode et Pratiques des Manuels de Langues, Crédif.

Dersin İçeriği

Erken yaş dil öğrenenler ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi teknikleri.

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilere çocuklara yabancı dil öğretimi konusu ile ilgili temel kavramlar sunulacaktır. Çocukların temel özellikleri, yabancı dile karşı tutumları ulusal ve uluslararası bağlamlarda değerlendirilecektir. Ayrıca çocukların dil gelişimlerinin nasıl değerlendirileceği konusunda bilgi verilecektir. Bu derste öğrenciler çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda geliştirilmiş yöntemler ve gerçekleştirilmiş araştırmalardan da haberdar olacaklardır. Kuram ve uygulama aynı derecede vurgulanacak ve öğrenciler konuyla ilgili makaleler okuyacak, okullarda kullanılan ders malzemeleri değerlendirecek ve kendi malzemelerini oluşturacaklardır. Mümkün olursa da gerçek sınıf ortamlarını gözlemleyerek kısa öğrenim "microteaching" yapacaklardır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi Temel Kavramlar
2 Dil Edinimi Bağlamında Anadil/Birinci Dil, İkinci Dil ve Yabancı Dil Kavramları
3 Avrupa'da ve Türkiye'de Çocuklara Yabancı Dil Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
4 Çocuklarda Birinci Dil Edinimi Evreleri
5 Yabancı Dil Eğitimi ve Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon
6 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde İlkeler
7 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde İlkeler Genel İlkeler
8 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde İlkeler Temel İlkeler
9 Ara sınav
10 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Dijital Medya Kullanımı
11 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler
12 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler
13 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler
14 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler
15 Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler
16 Final sınavı