Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Meryem Vural Batık Dr. Öğr. Üyesi Murat Vural Öğr. Gör. Ayfer Keskin Öğr. Gör. Meryem Gezer Sevinç Dr. Öğr. Üyesi Beril Tekeli Yiğit Dr. Öğr. Üyesi Nurdan Doğru Çabuker Dr. Öğr. Üyesi Ceren Çevik Kansu Dr. Öğr. Üyesi Seyhan Soğancı Dr. Öğr. Üyesi Hakan Metin Arş. Gör. Tülay İyi *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, H. Bakkaloğlu, S. Çelik & G. Tomris, Vize Akademik. - Okul Öncesinde Kaynaştırma, B. Sucuoğlu & H. Bakkaloğlu, Kök Yayıncılık. - Özel Gereksinimli Okul Öncesi Çocukların Öğretiminde Temel Yapı Taşları, Çev. H. Bakkaloğlu, Pegem Akademi

Dersin İçeriği

Erken çocukluk özel eğitiminin tarihçesi, temel kavramlar ve ilkeler, yasal düzenlemeler, erken çocuklukta gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, hizmet verilen gruplar, değerlendirme ve planlama, program modelleri, aile katılımı ve işbirliği, Türkiye’deki uygulamalar ve sonuçları

Dersin Amacı

Erken çocukluk özel eğitiminin tarihçesi, temel kavramlar ve ilkeler, yasal düzenlemeler, erken çocuklukta gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, hizmet verilen gruplar, değerlendirme ve planlama, program modelleri, aile katılımı ve işbirliği, Türkiye’deki uygulamalar ve sonuçları konularını kavrar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Erken çocukluk özel eğitimine (EÇÖE) ilişkin temel kavramlarTanışma. Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedef/hedefleri, amaçları ve öğrenci kazanımları. Temel Terimler ve Tanımlar hakkında bilgiler anlatılır.Tanışma. Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedef/hedefleri, amaçları ve öğrenci kazanımları. Temel Terimler ve Tanımlar hakkında bilgiler anlatılır. 1.hafta.pptx
2 EÇÖE'nin tarihsel gelişimi ve yasal düzenlemelerEngelliliğin nedenleri, önlenmesi ve sınıflandırılması. Özel eğitim ilkeleri. Özel eğitimde kaynaştırma (entegrasyon) konusuyla ilgili bilgilerin aktarılması. 3 Engelli çocukların ana babaların duyguları. Türkiye de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması. Dünya da ve Türkiye de yapılan spor organizasyonları ile ilgili bilgilerin anlatılması. 4 Zihinsel Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, zihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktaların anlatılması.Engelliliğin nedenleri, önlenmesi ve sınıflandırılması. Özel eğitim ilkeleri. Özel eğitimde kaynaştırma (entegrasyon) konusuyla ilgili bilgilerin aktarılması. 3 Engelli çocukların ana babaların duyguları. Türkiye de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması. Dünya da ve Türkiye de yapılan spor organizasyonları ile ilgili bilgilerin anlatılması. 4 Zihinsel Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, zihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktaların anlatılması.
3 EÇÖE'nin kuramsal temelleriEngelliliğin nedenleri, önlenmesi ve sınıflandırılması. Özel eğitim ilkeleri. Özel eğitimde kaynaştırma (entegrasyon) konusuyla ilgili bilgilerin aktarılması. 3 Engelli çocukların ana babaların duyguları. Türkiye de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması. Dünya da ve Türkiye de yapılan spor organizasyonları ile ilgili bilgilerin anlatılması. 4 Zihinsel Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, zihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktaların anlatılması.Engelliliğin nedenleri, önlenmesi ve sınıflandırılması. Özel eğitim ilkeleri. Özel eğitimde kaynaştırma (entegrasyon) konusuyla ilgili bilgilerin aktarılması. 3 Engelli çocukların ana babaların duyguları. Türkiye de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması. Dünya da ve Türkiye de yapılan spor organizasyonları ile ilgili bilgilerin anlatılması. 4 Zihinsel Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, zihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktaların anlatılması.
4 Erken çocuklukta gelişim ve gelişimi etkileyen faktörlerEngelliliğin nedenleri, önlenmesi ve sınıflandırılması. Özel eğitim ilkeleri. Özel eğitimde kaynaştırma (entegrasyon) konusuyla ilgili bilgilerin aktarılması. 3 Engelli çocukların ana babaların duyguları. Türkiye de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması. Dünya da ve Türkiye de yapılan spor organizasyonları ile ilgili bilgilerin anlatılması. 4 Zihinsel Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, zihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktaların anlatılması.Engelliliğin nedenleri, önlenmesi ve sınıflandırılması. Özel eğitim ilkeleri. Özel eğitimde kaynaştırma (entegrasyon) konusuyla ilgili bilgilerin aktarılması. 3 Engelli çocukların ana babaların duyguları. Türkiye de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması. Dünya da ve Türkiye de yapılan spor organizasyonları ile ilgili bilgilerin anlatılması. 4 Zihinsel Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, zihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, zihinsel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktaların anlatılması.
5 EÇÖE'de hizmet verilen çocuklarGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel TekrarGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel Tekrar
6 EÇÖE'de hizmet verilen çocuklarGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel TekrarGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel Tekrar
7 EÇÖE'de hizmet verilen çocuklarGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel TekrarGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel Tekrar
8 Vize SınavıGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel TekrarGörme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, görme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, görme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 6 İşitme Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri işitme engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 7 Fiziksel (Ortopedik) Engelli çocukların ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, fiziksel engelli çocukların gelişimsel özellikleri, fiziksel engelli bireyler için fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 8 Genel Tekrar
9 EÇÖE’de Değerlendirme ve Öğretim YöntemleriVİZE SINAVIVİZE SINAVI
10 EÇÖE’de hizmet sunma modelleriEÇÖE’de hizmet sunma modelleriYaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 10 Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozukluklar, engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri 11 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi, engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri.Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 10 Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozukluklar, engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri 11 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi, engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri.
11 EÇÖE’de Aile Katılımı ve İşbirliğiEÇÖE’de Aile Katılımı ve İşbirliğiYaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 10 Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozukluklar, engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri 11 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi, engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri.Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 10 Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozukluklar, engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri 11 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi, engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri.
12 Erken Çocuklukta KaynaştırmaYaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 10 Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozukluklar, engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri 11 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi, engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri.Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan çocuklar ve Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan çocuklar ve bireylerin tanım ve sınıflandırılması, gelişimsel özellikleri, fiziksel aktivitelerde dikkat edilecek noktalar. 10 Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri ve amaçları, fiziksel etkinliklerin gelişime katkıları, algısal-motor bozukluklar, engelli çocuklar için geliştirilmiş özel beden eğitimi modelleri 11 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi, engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri.
13 Engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. 13 Bireysel beden eğitimi programları, engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri. 14 Engelli bireylerin yaptığı spor branşlarının oyun kuralları.Engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. 13 Bireysel beden eğitimi programları, engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri. 14 Engelli bireylerin yaptığı spor branşlarının oyun kuralları.
14 Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının HazırlanmasıEngelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. 13 Bireysel beden eğitimi programları, engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri. 14 Engelli bireylerin yaptığı spor branşlarının oyun kuralları.Engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. 13 Bireysel beden eğitimi programları, engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri. 14 Engelli bireylerin yaptığı spor branşlarının oyun kuralları.
15 Uyarlama Örnekleri Türkiyede’ki EÇÖE Uygulamaları ve Sonuçları (KAEEP, PORTAGE, AÇEV) Engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. 13 Bireysel beden eğitimi programları, engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri. 14 Engelli bireylerin yaptığı spor branşlarının oyun kuralları.Engelli bireyler için geliştirilmiş motor yeterlilik testleri. 13 Bireysel beden eğitimi programları, engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri. 14 Engelli bireylerin yaptığı spor branşlarının oyun kuralları.
16 Final sınavıFİNAL SINAVIFİNAL SINAVI