Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Babaroğlu, A. (2014). Çocuk psikolojisi ve Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
Davis, N. (2017). Çocuklar İçin iyileştirici Öyküler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Filliozat, I., Limousin, V., & Veille, E. (2018). Duygularım (Çev. B, Targaç). İstanbul: Domingo Yayınevi.
Güngör Aytar, F.A. (2015). Etkili İletişim (Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-23). Ankara: Hedef.
Özabacı, N. (Ed.) (2019). Çocuk Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Özgü, B., & Yılmaz, M. (2017). Anne-Baba ve Öğretmenler İçin Çocuklarda Davranış problemleri ve Çözüm Yolları. Ankara: Eğiten Kitap.
Seven, S. (2011). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Pegem Akademi.
Şirin, S. (2019). Yetişin Çocuklar. İstanbul: Doğan Kitap.
Thomas, B. (2017). Çocuklar İçin Yaratıcı Baş Etme Becerileri (Çev. D.Ağar). İstanbul: Sola Unitas.
Thomas, B. (2018). Çocuklar İçin Duygularla İletişim Becerileri (Çev. D.Ağar). İstanbul: Sola Unitas.
Yavuzer, H. (2004). Okul Çağı Çocuğu. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Yavuzer, H. (2011). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Dersin İçeriği
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri, doğum öncesi gelişim, bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri, ilk çocukluk ve son çocukluk gelişim alanları ve özellikleri, aile yapısı içinde çocuk, okul sisteminde çocuk, çocukluk dönemi uyum ve davranış sorunları ve bozuklukları (kıskançlık, tikler, altını ıslatma, akran zorbalığı, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme vb.) , çocuk ihmali ve istismarı, özel gereksinimli çocuklar ve özellikleri