Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Yaşar Çelik *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1] Erdem Ali Rıza . “Birleştirilmiş sınıflarda Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara, 2005 2)Öztürk, Halil İbrahim. “Birleştirilmiş sınıflarda Öğretim.” 3)Şahin,Çavuş (Ed.). “Birleştirilmiş sınıflarda Öğretim.” Pegem A yay.,Anakara,2007 Erdem, A.R. (2009). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Anı Yayınları, Ankara. Akbaşlı, S. Pilten, Ö. (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Mikro Yayınları, Konya. Ali Rıza Erdem (2010). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara. Alper Kesten, Özcan Palavan, Abdullah Nuri Dicle, Elif Mercan, Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim, Kök Yayıncılık, Ankara. Mehmet Taşdemir, Birleştirilmiş Sınıflarla Öğretimde Öğretmen El Kitabı, Ankara.

Dersin İçeriği

Dersle ilgili bilgilendirme,Kaynakça ve konular hakkında bilgi verme Birleştirilmiş sınıf kavramı; birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler; öğretim programı yapısı; 1, 2, 3 öğretmenli birleştirilmiş sınıflar; yıl ünitesi kavramı ve özellikleri (A devresi 1. 2. 3. yıl üniteleri; B devresi 1. 2. yıl üniteleri) ; öğretme-öğrenme sürecinin planlanması (yıllık, ünite ve günlük planlar) ; öğretim yöntem ve teknikleri; birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme; birleştirilmiş sınıf yöntemi.

Dersin Amacı

Birleştirilmiş sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının mevcut programlarının nasıl uygulanacağını öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili ilke, kavram, olgular v. b. öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlarla başa çıkmayı öğrenmek. Birleştirilmiş sınıfların nasıl oluşturulacağını bilmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili yöntem ve teknikleri öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili planlamayı öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda mihver derslerle ifade ve beceri derslerinin hazırlık ve uygulamasını öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda öğrencilerin mihver derslerle, ifade ve beceri derslerindeki kazanımlarını değerlendirmesini öğrenmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Birleştirilmiş sınıf kavramı
2 Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
3 Öğretim programı yapısı
4 1, 2, 3 öğretmenli birleştirilmiş sınıflar
5 Yıl ünitesi kavramı ve özellikleri
6 Öğretme-öğrenme sürecinin planlanması
7 Yıllık, ünite ve günlük planlar
8 Ara Sınav
9 Öğretim yöntem ve teknikleri
10 Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
11 Birleştirilmiş sınıf yöntemi
12 Birleştirilmiş sınıf yöntemi
13 Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevleri
14 İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları;