Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları. Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel. Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem. Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, Ötüken yayınları No:404 Mehmet Zeki Aydın ve Şebnem Akyol Gürler, Okulda Değerler Eğitimi, Nobel Yay., Ankara, 2013 Ayşen Bakioğlu ve Nur Sılay, Yükseköğretim ve Öğretmen Yetiştirmede Karakter Eğitimi, Nobel Yay., Ankara, 2011. Muhammet Yılmaz, Değerler Eğitimi ve Okul Etkinlikleri, Değerler Eğitimi Merkezi.
Dersin İçeriği
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd. Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen
Dersin Amacı
Karakter ve Değer Eğitimiyle ilgili temel kavramları, sınıflamaları, değer eğitimi yaklaşımlarını tanıtmak ve önemini kavramak