Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Esin Hazneci *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cinemre, H.A., Gıda Pazarlama, OMÜ Zirat Fakültesi Ders Kitabı No: 40, Samsun 2011. G,Turan., Tarımsal Pazarlama I, AÜ Ziraat Fakültesi Yayın No. 1175, Ankara, 1990. Kotler, P.,Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık, Istanbul, 2000. Mucuk İ., Pazarlama İlkeleri ( ve Örnek Olaylar), Türkmen Kitabevi, İstanbul,2007.

Dersin İçeriği

Pazarlamanın konusu ve kapsamı, pazarlama anlayışının gelişimi, tüketici davranışları, tüketicinin karar süreci, örgütlü pazarlarda satın alma davranışları, firma pazar talebinin tahmini, gelecekteki firma pazar payı tahmini, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama, ürün stratejileri, fiyat koymada amaç, fiyatlandırma yöntemleri, dağıtım stratejileri ve tanıtım stratejileri

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, öğrencilere modern pazarlama anlayışının prensiplerinin tarımsal ürünlerin pazarlanmasında ne şekilde uygulanabileceğinin öğretilmesi, böylelikle tarımsal ürünlerde pazar organizasyonunun ve etkinliğinin nasıl sağlanabileceği yönünde öğrencilerin beceri kazanmasına imkan yaratmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, pazarlama anlayışının gelişimi
2 Tüketici davranışları
3 Tüketicinin karar süreci
4 Örgütlü pazarlarda satın alma davranışları
5 Firma pazar talebinin tahmini
6 Gelecekteki firma pazar payı tahmini
7 Pazar bölümleme
8 Pazar bölümleme
9 Hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama
10 Ürün stratejileri
11 Fiyat koymada amaç
12 Fiyatlandırma yöntemleri
13 Dağıtım stratejileri
14 Tanıtım stratejileri