Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Emre Kural *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Advanced Python Programming by Dr. Gabriele Lanaro, Quan Nguyen, Sakis Kasampalis ISBN: 9781838551216

Dersin İçeriği

Programlama temelleri; kontrol yapıları ve döngüler; metin işleme teknikleri; listeler, sözlükler ve diğer veri yapıları; fonksiyonlar ve özyinelemeli yapı; dosya işlemleri; modül ve paket kullanımı; loglama yöntemleri; nesne yönelimli programlama prensipleri ve uygulamaları; temel tasarım desenleri.

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere temel programlama bilgisinin üzerine inşa ederek, daha karmaşık ve gerçek dünya problemlerini çözmek için gerekli olan ileri programlama tekniklerini ve kavramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, nesne yönelimli programlama, tasarım desenleri, modüller ve paketler, dosya işlemleri, metin işleme ve ileri veri yapıları konularında yetkinlik kazanacaklardır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Programlamada Temel Bilgiler
2 Kontrol Akışı ve Döngüler
3 Metinlerle Çalışmak
4 Veri yapıları: Listeler, demetler, sözlükler, kümeler ve metotları.
5 Fonksiyonlar: Fonksiyon tanımlama, çağırma, geri dönüş değerleri, kapsam, iç içe fonksiyonlar, lambda fonksiyonları, özyineli fonksiyonlar.
6 Dosya işlemleri: Dosya okuma, yazma, dosya modları.
7 Modüller ve paketler: Modüllerin kullanımı, paket oluşturma
8 Hata günlüğü (logging): Loglama seviyeleri, logging modülünün kullanımı, iyi uygulamalar, log rotasyonu.
10 Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş: Sınıflar, nesneler, metotlar, yapıcı metotlar.
11 Nesne Yönelimli Programlama (Devam): Erişim belirleyicileri (public, private), sınıf ve statik metotlar.
12 Nesne Yönelimli Programlama Prensipleri
13 Tasarım Desenleri: Giriş, örnek tasarım desenleri
14 Tasarım Desenleri (Devam): Tasarım desenlerinin kullanımı