Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Bilge Kağan Yazar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Peter Shirley and Steve Marschner, "Fundamentals of Computer Graphics", 3rd Edition, AK Peters, 2009, ISBN 978-1568814698 Donald D. Hearn and M. Pauline Baker, "Computer Graphics with OpenGL", 3rd Edition,<br />Prentice Hall, 2004, ISBN 978-0130153906<br />James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, and John F. Hughes, "Computer<br />Graphics: Principles and Practice", 2nd Edition, Addison Wesley, 1995, ISBN 978-<br />0201848403<br />Mike Bailey and Steve Cunningham, "Graphics Shaders", A K Peters, 2009, ISBN 978-<br />1568813349<br />Peter Shirley and R. Keith Morley, "Realistic Ray Tracing", 2nd Edition, A K Peters, 2003,<br />ISBN 978-1568814612<br />Kevin Suffern, "Ray Tracing from the Ground Up", A K Peters, 2007, ISBN 978-1568812724

Dersin İçeriği

Grafik sistemlerinin donanımsal ve yazılımsal bileşenleri incelenmektedir. Temel çıktı öğeleri ve veri doldurma teknikleri ele alınmaktadır. İki boyutlu ve üç boyutlu geometrik dönüşümler teorik ve uygulamalı olarak incelenmekte, iki boyutlu görüntüleme teknikleri kapsamında görüntüleme hattı, kırpma ve pencereleme konuları işlenmektedir. Üç boyutlu görüntülemede ise görüntüleme hattı, görüntüleme parametreleri, projeksiyon yöntemleri, görüntüleme dönüşümleri, kırpma yöntemleri ve görünür yüzey belirleme algoritmaları detaylı olarak tartışılmaktadır. Son olarak, aydınlatma modellerine ve yüzey işleme (rendering) tekniklerine giriş yapılmaktadır.

Dersin Amacı

Bilgisayar Grafikleri dersi, bilgisayar grafiklerinin temel prensiplerini ve uygulama tekniklerini ele almaktadır. Ders kapsamında, giriş düzeyinde bilgisayar grafiklerine ilişkin teorik altyapı sunulmakta ve bilgisayar biliminin grafik uygulamalarındaki pratik kullanımları incelenmektedir. Öğrencilere bilgisayar grafiği problemlerini tanımlama ve bu problemleri çözüme dönüştürme imkânı sağlanmaktadır. Ayrıca, ders içeriğinde yer alan programlama tabanlı uygulama ödevleri aracılığıyla öğrencilerin grafik programlama yetkinliklerini pekiştirmeleri hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş, resimler, gösterimler, insan görüşü ve renk
2 Işın izleme
3 Işın izlemede gölgelendirme
4 Grafikler için doku eşleme ve veri yapıları
5 Modelleme dönüşümleri
6 Dönüşümleri görüntüleme
7 İleri işleme hattı (genel bakış, ayıklama, kırpma, rasterleştirme, doku eşleme)
8 Arasınav
9 OpenGL' egiriş
10 Tepe noktası ve parça gölgelendiricileri
11 Tamponlar, dokular ve gölgeler
12 Eğriler ve yüzey
13 Bilgisayar animasyonu
14 Final Sınavı