Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Nurullah Ateş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Jesse Schell, Oyun Tasarımı Sanatı Unity veya Godot motoru dökümantasyonu Öğretim elemanı tarafından sağlanan çevrimiçi kaynaklar

Dersin İçeriği

Oyun türleri ve oyun motorlarına giriş; temel oyun fiziği; kullanıcı girişi; olay yönetimi; grafik ve animasyon kullanımı; yapay zekâ temelleri; oyun döngüsü, çarpışma algılama, ses entegrasyonu ve proje geliştirme.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin oyun geliştirme süreçlerine aşina olmalarını sağlamak, oyun motorları ve programlama tekniklerini kullanarak interaktif oyunlar tasarlayıp geliştirmelerini teşvik etmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Oyun Programlamaya Giriş
2 Oyun Türleri ve Oyun Motorlarına Giriş
3 Oyun Döngüsü ve Sahne Yönetimi
4 Kullanıcı Girdisi ve Olay Yönetimi
5 2D Grafikler ve Animasyon
6 Fizik Motorları ve Çarpışma Algılama
7 Ses Entegrasyonu
8 Ara Sınav
9 Karakter Kontrolleri ve Kamera Yönetimi
10 Yapay Zekâ Temelleri ve Basit AI
11 Oyun UI (Arayüz) Geliştirme
12 Oyun Kaydetme/Yükleme Sistemleri
13 Proje Geliştirme: Tasarım Dokümanı
14 Proje Geliştirme: Uygulama
15 Proje Sunumları ve Test
16 Final Sınavı