Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Ahmet Faruk Dursun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Shneiderman, B. (2016). Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, Pearson, 6th Edition. Preece, J., Rogers, Y., Sharp, H. (2015). Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, John Wiley, 4th Edition.

Dersin İçeriği

İnsan-bilgisayar etkileşimine giriş, arayüz tasarım ilkeleri, navigasyon ve geri bildirim prensipleri, kavramsal ve sistem modelleme, kullanıcı deneyimi, kullanılabilirlik mühendisliği ve değerlendirme yöntemleri, kullanılabilirlik testleri ve gelecek teknolojilere yönelik modern uygulamalar.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, insan-bilgisayar etkileşiminin temel kavramlarını öğretmek ve kullanıcı odaklı arayüz tasarımında kullanılabilirlik, erişilebilirlik ve deneyim odaklı yaklaşımları kazandırmaktır. Öğrenciler, etkili ve kullanıcı dostu arayüzler tasarlama sürecini öğrenerek, bu süreci yazılım mühendisliği bağlamında değerlendirme yetkinliği kazanacaklardır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İnsan-bilgisayar etkileşimine giriş
2 HCI'nin boyutları: bilişsel, fiziksel, duygusal, sosyal
3 Arayüz tasarım ilkeleri ve kullanıcı merkezli tasarım
4 Tasarım süreci, görev analizi ve kullanıcı modelleme
5 Navigasyon yapısı, menü tasarımı ve geri bildirim sistemleri
6 Kavramsal modeller ve kullanıcı zihinsel modelleri
7 Sistem modelleme, senaryolar ve persona oluşturma
8 Ara Sınav
9 Kullanıcı arayüzü öğeleri ve kullanıcı deneyimi
10 Kullanılabilirlik mühendisliği ve değerlendirme süreci
11 Kullanılabilirlik ilkeleri ve prototipleme
12 Kullanılabilirliğin değerlendirilmesi: teknikler ve ölçütler
13 Kullanılabilirlik testleri ve göz izleme
14 Renk, tipografi ve görsel hiyerarşi
16 Final SınavıErişilebilirlik, kişiselleştirme ve kültürel farklar