Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Erdem Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Erdem *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hizmetlerin rolü ve niteliği. Hizmet stratejisi. Veri Zarflama Analizi. Hizmetler için talep tahmini. Hedef Programlama. Hizmet envanterini yönetme. Arz ve talebi yönetme. Kapasite ve talep planlaması. Araç rotalama. Projeleri yönetme.

Dersin İçeriği

Ulusal ve uluslararası ekonomilerde hizmet sektörünün payı gün geçtikçe artmaktadır. Programda seçmeli olarak sunulan bu ders de, öğrencilere imalatçı firmaların hizmet yönü de dahil olmak üzere, hizmet sistemlerinin tasarımı, denetimi, planlaması ve değerlendirilmesi konusunda yardımcı olması amaçlanmıştır

Dersin Amacı

• J. A. Fitzsimmons, M.J. Fitzsimmons, Bordoloi S.K., Service Management Operations, Strategy, Information Technology. McGraw-Hill, 8th Edition , 2014. Yardımcı kaynaklar: • C. Haksever, B. Render, R. S. Russell, R. G. Murdick. Service Management and Operations. Prentice Hall, 2nd Edition, 2000. • Winston, W.L.,Operations Research: Applications and Algorithms, Duxbury Press, 3rd Edition,1994

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 HİZMET SEKTÖRÜ, HİZMET KAVRAMLARI: Hizmetlerin tanımı, Mal ve Hizmetler, Hizmetlerin gelişimini açıklayan teoriler, Hizmet paketi
2 HİZMET KAVRAMLARI , HİZMETİN YAPISI VE HİZMET KARŞILAŞMALARI: Hizmet operasyonlarının özellikleri,Hizmetlerin sınıflandırılması, Hizmet karşılaşmaları
3 HİZMET KARŞILAŞMALARI: Özellikleri, Hizmet karşılaşması elemanları: Hizmet sağlayıcı (sunucu), sunma sistemi, fiziksel kanıt, Müşteriler.
4 TEKNOLOJİ, BİLGİ SİSTEMLERİ VE HİZMETLER: Bilgi sistemleri ve faydaları, Hizmetlerde bilgi sistemlerinin kullanımı, Elektronik ticaret, EDI
5 HİZMETLERDE TESİS YER SEÇİMİ VE DÜZENLEME (YERLEŞİM): Yer seçimi (Location), Yer seçimi ve mevki seçimi için kantitatif metotlar.Çoklu mevkiler
6 HİZMETLERDE TESİS YERLEŞİMİ: Yerleşim stratejileri-Ürüne Göre Yerleşim ve Hat Dengeleme Problemi, Sürece göre yerleşim,Ofis yerlşimi,Perakende Yerleşm
7 HİZMET SÜREÇLERİNİN ANALİZİ VE TASARIMI: Süreç şemaları, Hizmet tasarısı,HİZMET SİSTEMLERİNDE TALEBİN VE YÖNETİLMESİ
8 HİZMET SİSTEMLERİNDE TALEBİN VE ARZIN YÖNETİLMESİ: Talebi yönetme stratejileri, Arzı yönetme stratejileri, Kazanç Yönetimi
9 Ara Sınav
10 HİZMET VERİMLİLİĞİ VE PERFORMANS ÖLÇÜMÜ: Verimlilik kavramı,Etkinlik,Etkililik,Veri Zarflama Analizi,
11 HİZMETLERDE ARAÇ ROTALAMA VE ÇİZELGELEME, HİZMET İŞLETMELERİNDE MARKALAŞMA, VATANDAŞA HİZMET ŞARTI
12 HİZMETLER İÇİN DOĞRUSAL PROGRAMLAMA VE AMAÇ PROGRAMLAMA UYGULAMALARI
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları