Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Aysel Çetindere Filiz Arş. Gör. Hilal Cengiz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Koç, Erdoğan, (2012), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Odabaşı Yavuz ve Gülfidan Barış (2002) "Tüketici Davranışları", Mediacat Yayıncılık, İstanbul Solomon, M. R., White, K., Dahl, D. W., Zaichkowsky, J. L., & Polegato, R. (2017). Consumer behavior: Buying, having, and being (Vol. 12). Boston, MA: Pearson.

Dersin İçeriği

İşletmeler pazarlama politikalarını belirlerken, tüketicilerin ürün ve hizmetleri satın alması tüketmesi, elinden çıkarmasına kadar geçen sürecinin tespiti ayrıca öğrencilere, birer tüketici olarak haklarının ve satın alma deneyimlerinde bir sorunla karşılaştıklarında haklarını koruma yollarının öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Amacı

İşletmeler pazarlama politikalarını belirlerken, tüketicilerin ürün ve hizmetleri satın alması tüketmesi, elinden çıkarmasına kadar geçen sürecinin tespiti ayrıca öğrencilere, birer tüketici olarak haklarının ve satın alma deneyimlerinde bir sorunla karşılaştıklarında haklarını koruma yollarının öğretilmesi amaçlanmıştır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tüketici Davranışlarına Giriş
2 Pazarlamanın temelleri ve Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi
3 Algılama
4 Öğrenme ve Hafıza
5 Motivasyon ve İlgilenim
6 Tutum
7 Benlik ve Kişilik
8 Ara Sınav
9 Değerler ve tutumlar
10 Referans grupları ve aile
11 Satın Alma Karar Süreci
12  Tüketici Davranışları Modelleri
13 Tüketici Davranışları ve Etik
14 Tüketici Davranışlarında Yeni Gelişmeler
15 Final Sınavı