Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Murat Burucuoğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Malhotra, N. (son baskı). Marketing Research: An Applied Orientation. Pearson.

Dersin İçeriği

Pazarlama araştırmalarının karar alma sürecindeki rolü; araştırma probleminin tanımlanması; araştırma tasarımları; veri türleri ve ölçme; örnekleme teknikleri; anket ve ölçek geliştirme; veri toplama yöntemleri; nitel ve nicel analizlere giriş; SPSS ile temel veri analizi; araştırma raporlaması ve etik ilkeler.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı pazarlama problemlerinin bilimsel yöntemler kullanılarak nasıl çözüleceğinin anlaşılmasıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlama araştırmasına giriş
2 Pazarlama araştırması süreci
3 Araştırma tasarımı
4 Nitel araştırma yöntemleri I
5 Nitel araştırma yöntemleri II
6 Nicel araştırma yöntemleri
7 Ölçme
8 Anket tasarımı Anket tasarımı
9 Ara sınav
10 Örnekleme yöntemleri
11 Birincil veri toplanan araştırmalar için veri analizine giriş Birincil veri toplanan araştırmalar için veri analizine giriş
12 Tablolaştırma, çapraz tablolar, tanımlayıcı istatistikler Tablolaştırma, çapraz tablolar, tanımlayıcı istatistikler
13 Hipotez testi: t-testleri, ANOVA Hipotez testi: t-testleri, ANOVA
14 Korelasyon ve regresyon analizi Korelasyon ve regresyon analizi
15 Raporlama