Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Sevda Yalçın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gel C. Oğuz. (2017). CRM Yolculuğu, Sistem Yayıncılık. Sevtap Ünal (2013). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları

Dersin İçeriği

Başarılı ve doğru müşteri ilişkileri kurma ve sürdürme için temel strateji ve politikalar tanıtılarak; Gerek özel gerekse kamu alanında hizmet sunan, pazarlamacıların beklentilerine en iyi ve doğru yanıtı veren çözümler geliştirmede temel oluşturan bilgiler sunulur.

Dersin Amacı

Müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) yapısı, özellikleri hakkında temel bilgileri verir. Diğer pazarlama uygulamalarından ayrılan yönleri doğrultusunda MİY’in pazarlama süreci ve stratejileri açıklamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Tanımı, Gelişimi Ve Özellikleri
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi Bileşenleri Ve Modelleri
3 Müşteri ilişkileri Yönetimine Geçiş Ve Uygulama Süreci
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Unsurları
5 Müşterilerle İletişim ve Değer Yaratmak
6 Müşteriyi Kazanma, Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri
7 Müşteri ilişkileri Yönetiminde Taraflarla İlişkiler
8 Ara Sınav
9 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi
10 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve E-Ticaret
11 Müşteri itirazları ve Şikâyet yönetimi
12 MİY’de Başarısızlık Nedenleri
13 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Satış Yönetimi
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Sektör Uygulamaları
15 Final Sınavı