Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Arzu Yeke Altun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları -Beane, J. A & Apple M. W. (2011). Demokratik Okullar (Çev. M.Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık -Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Çengel, M. & Türkoğlu, A. (2016). Analysis through hidden curriculum of peer relations in two different classes with positive and negative classroom climates. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 1893?1919. -Çobanoğlu, R. & Engin-Demir, C. (2014). The visible side of the hidden curriculum in schools. Elementary Education Online, 13(3), 776-786 -Apple, M. W. (2017). Eğitim toplumu değiştirebilir mi? (Çev. Ed. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık Özden Tepeköylü Öztürk ,Ders Dışı Etkinlikler ve Sporla İlgili Oyun Uygulamaları,nobel bilimsel eserler,1. Basım Baskı

Dersin İçeriği

To analyze the concepts of formal program, extracurricular activities and implicit program, to compare approaches about implicit program, to explain the effect of implicit program on cognitive and emotional learning, to comprehend the importance of implicit program in values education, ceremonies, social cultural activities, rituals and so on. to evaluate the extracurricular activities of the school in the context of the implicit program. Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.

Dersin Amacı

Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eğitim, öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2 Program ile ilgili temel kavramlar
3 Program türleri
4 Örtük programın bileşenleri
5 Örtük programla ilgili yaklaşımlar
6 Öğrenme öğretme sürecinde örtük programın yansımaları
7 Bilişsel alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
8 Duyuşsal alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
9 ARA SINAV
10 Okulda program dışı sosyal ve kültürel etkinlikler
11 Okulda program dışı sportif ve sanatsal etkinlikler
12 Proje hazırlık çalışmaları
13 Proje hazırlık çalışmaları
14 Proje hazırlık çalışmaları
15 KONU TEKRARI
16 FİNAL SINAVI