Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Leyla Türkmen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dynamics of Skill Acquisition. A Constraints-Led Approach. Davids, K./Buttob, C./Bennett, S. Human Kinetics, Boston, 2008. Motor Control and Learning.. A Behavioral Emphasis. R.A. Schmidt/ T. D. Lee, Human Kinetics Boston, 2005. Motor Learning. Applied to Skill Acquisition in Sport, Marilyn Colby, American Press, Boston,Massachusetts, 2001. Motor Learning. Concept and Application Richard A. Magill, McGraw-hill Companies, Boston 1997. Teaching Motor Skills (Tercüme: Dr. Hasan Kasap,1992) Bryant, J. Cratty, Prentice-Hall Englewood Cliffs, New Jersey 1973.

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Spor becerilerinin öğrenilmesinin temel doğasını, hareket öğrenim ve stratejisini , beceri analiz, öğrenme ve öğretim durumlarını, becerilerin öğrenim ve performansında kişisel farklılıkları anlama değerlendirme.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Hareket ve becerinin tanımı, beceri çeşitleri
2 Beceri ve öğrenme, Becerilerin genel özellikleri ve beceri çeşitleri
3 Sporda becerinin sınıflandırılması, motor gelişim ile beceri öğrenimi ile ilişkisi
4 Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları
5 Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar
6 Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar
7 Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar
8 Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar
9 vize sınavı
10 Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri, öğrenci sunumları
11 Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumlarıBeden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler, öğrenci sunumları
12 Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları
13 Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları
14 Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları
15 Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları
16 final sınavı