Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. MARJ J. GANDER, HARRY W. GARDİNER. BEKİR ONUR, ÇEV. DÖNMEZ, A. NERMİN Ç.
'ÇOCUK VE ERGEN GELİŞİMİ’. 2001
2. GÜNGÖR, A.AKYOL, A. K.SUBAŞI, G.ÜNVER, G.KOÇ, G. ’Gelişim ve Öğrenme’,2003
3. ÖZER, D. S.ÖZER, K.’Çocuklarda motor gelişim’,2002
4. HÜLYA G. T. KARAGÜL, F. AŞÇI H.’PSİKOMOTOR GELİŞİM’1995.
5. BACANLI, H. ‘Gelişim ve Öğrenme’,2005
6. SENEMOĞLU, N. ‘Gelişim Öğrenme ve Öğretim’, 2000
7. Abdurrahman Aktop, Dilara Sevimay Özer, Motor Gelişimi Anlamak, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018.
Dersin İçeriği
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim, psikomotor gelişim dönemleri, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Psikomotor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.