Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Burcu Altıparmak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper, Kamuoyu Araştırmaları, Eğitim Kitabevi Yayınları Kavak Bahtışen, Pazarlama ve Pazar Araştırmaları, Detay Yayıncılık, Güz Nurettin, Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları, Nobel Yayıncılık Terkan Banu, Gündem Belirleme, Tablet Kitabevi Arsev Bektaş, Kamuoyu İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayınevi

Dersin İçeriği

Kamuoyu kavramı, kamuoyu araştırması ve kamuoyu araştırma yöntemleri. Pazar araştırması, tüketici araştırması ve Pazar araştırmasının uygulanması ve değerlendirilmesi. Kamuoyu ve pazar araştırması için anket hazırlama, anket uygulama ve yorumlama.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kamuoyu ve pazar araştırmaları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bilimsel araştırma yöntemlerinin nasıl uygulandığını anlatmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kamuoyu kavramı, kamuoyunun tarihi gelişimi
2 Kamuoyu kavramını etkileyen unsurlar ve medya
3 Kamuoyu araştırması tanımı, kapsamı, ve özellikleri
4 Kamuoyu araştırma süreci ve araştırma yöntemleri
5 Kamuoyu araştırmalarında geçerlik ve güvenilirlik
6 Anket türleri, anket formu hazırlama ve dikkat edilecek noktalar
7 Kamuoyu araştırmalarında değerlendirme
8 Pazar araştırması kavramı ve özellikleri
9 Ara sınav
10 Pazar araştırması çeşitleri ve araştırma süreci,
11 Pazar araştırmasında nitel nicel araştırmanın seçimi
12 Pazar araştırmalarının tüketici davranışlarına etkisi
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final