Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Burcu Altıparmak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2009 Füsun Kocabaş, Müge Elden, Reklamcılık, İletişim Yayınları, 2009 Aybike Sertaş Ertike, Reklam, Detay Yayıncılık, 2010 John Philip JONES, Reklamcılık, MediaCat Yayınları, 2006 MacRury, Iain, Advertising, Routledge,2009 Muazzez Babacan, Nedir Bu Reklam?, Beta Yayırları, 2011 Ömer Çakın, Gelenekselden Dijitale Reklam Mecraları, Literatürk Yayınları, 2018

Dersin İçeriği

Reklamcılığın gelişimi, reklam alanına ilişkin temel kavramlar, reklam türleri, reklam ortamları, hedef kitle, reklamda yaratıcılık, reklam kampanyaları, reklamda denetim, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar, reklam etiği

Dersin Amacı

Reklam alanına ilişkin kavram ve kuramlar, hedef kitle, reklam ortamları, kampanya planlama, yaratıcılık konularının aktarılması

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş, dersin tanıtımı, kaynak paylaşımı
2 Reklam kavramı ve tanımları
3 Reklamın özellikleri
4 Reklam türleri
6 Reklam ortamları
7 Reklamcılık tarihi, Türkiye ve Dünya'da reklamın gelişimi
8 Reklamcılık tarihi, Türkiye ve Dünya'da reklamın gelişimi
9 Ara sınav
10 Reklam kampanyası süreci ve yaratıcı stratejiler
11 Reklam kampanyası süreci ve yaratıcı stratejiler
12 Reklam çekicilikleri ve reklamda ikna
13 Reklamcılıkla ilgili ulusal ve uluslarlarası kuruluşlar, reklam ajans türleri
14 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi
15 Reklam etiği
16 Final sınavı