Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Özer Alper *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Marka Yönetimi, Işıl Karpat Aktuğlu, İletişim Yayınları

Dersin İçeriği

Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınmakta, örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerden ayrıca ders kapsamında bir marka yönetimi stratejik planı da hazırlamaları istenmektedir.

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere marka ve marka yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek; giderek artan rekabet ortamında işletmeler açısından marka, marka konumlandırma ve stratejik yönetiminin öneminin anlaşılmasını sağlayarak, öğrencilere marka stratejilerinde karlılığı arttıracak kavram ve teknikleri öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İhtiyaçlar ve Tüketim Üzerine Bir Giriş; Tüketicinin satın Alma Tercihleri; Marka Kavramı; Marka ve Ürün Karşılaştırması; Markanın Tarihçesi
2 Markanın Faydaları; Markanın Yardımcı Unsurları
3 Marka Karar Alanları; logo, amblem, slogan, görsel kurumsal kimlik oluşturma, vb.
4 Stratejik marka yönetim sürecinin planlanması
5 Marka yaratma stratejileri
6 Marka denkliği unsurları ve denkliği oluşturma
7 Markanın Konumlandırılması ,Farklılaşma
8 Marka iletişimi,itme ve çekme stratejileri
9 vize sınavı
10 Global marka yönetimi
11 Global marka yönetimi
12 Marka Yönetiminde Örnek Olay Analizleri
13 Marka Yönetiminde Örnek Olay Analizleri
14 Dijital marka yönetiminde temel unsurlar
15 Öğrenci sunumları
16 final sınavı