Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Özer Alper *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ferah Onat Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Bayçu Reklam Yazarlığı, Müge Elden Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, İrfan Erdoğan Türkiye'de Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy Yazınsal İletişim ve Halkla İlişkiler, Engin Berk Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley ve C. C. Chapman Halkla İlişkiler ve Medya, Aydemir Okay ve Ayla Okay Medya ve Halkla İlişkiler, Ceyda Aydede

Dersin İçeriği

Halkla ilişkilerde yazının önemi, yazma ve medya ilişkisini anlamak, halkla ilişkiler araçlarını tanımak, iletişim araçları için yazım teknikleri, internet ve sosyal medya yazarlığı, kriz dönemlerinde yazarlık.

Dersin Amacı

Halkla ilişkiler alanında kurum içi ve kurum dışında kullanılan iletişim araçlarını tanımak ve bunlara göre yazım teknik ve yeterliliklerini geliştirmek ve donanım kazandırmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Yazının önemi ve halkla ilişkiler yazarlığına giriş
2 Halkla ilişkilerde yazarlık ve medya ilişkileri
3 Halkla ilişkilerde yaratıcı yazarlık ve ikna
4 Halkla ilişkiler yazarlığında planlama
5 Haber yazma teknikleri
6 Halkla ilişkiler araçları için yazarlık I
7 Halkla ilişkiler araçları için yazarlı II
8 Örnek metin incelemeleri
9 Vize sınavı
10 Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler yazarlığı
11 İnternet ve sosyal medya yazarlığı
12 Reklam yazarlığı
13 Örnek metin incelemeleri
14 Örnek metin incelemeleri
15 Uygulamalı yazı çalışmaları
16 Final sınavı