Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kuhn, T. (2017). Bilimsel Devrimlerin Yapısı. Nilüfer Kuyaş (Çev.). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
2. Urhan V. (2002). Foucault ve Bilginin Arkeolojisi. Veli Urhan (Ed.). İstanbul: Paradigma Yayınları.
3. Mayor F., Forti A. (2008). Bilim ve İktidar. Mehmet Küçük (Çev.). Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
4. Gulbenkian Komisyonu Sosyal Bilimleri Açın: Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılanması Üzerine Rapor. Şirin Tekeli (Çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık.
5. Arslan, H. (1992). Epistemik Cemaat, Bir Bilim Sosyolojisi Denemesi. İstanbul: Paradigma Yayınları.
6. Neuman, L. (2011). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar I-II. Sedef Özge (Çev.)., İstanbul: Yayın Odası Yayınları.
7. Punch, K. (2006). Sosyal Araştırmalara Giriş- Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Zeynep Akyüz, Dursun Bayrak, H. Bader Arslan (Çev.). İstanbul: Siyasal Kitabevi.
8. Becker, H. (2007). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı. Şerife Geniş (Çev.). Ankara: Heretik Yayınları.
Dersin İçeriği
Bilim ve bilgi kavramlarının toplumsal inşa süreci ile olan ilişkisini teorik yaklaşımlar bağlamında inceleyerek başlayan ders, daha sonra araştırma tasarımının kurulumu için gerekli olan donanımı sağlayacak olan kuram, olgu, hipotez gibi kavramların açıklanması ile devam edecektir. Ardından ders kapsamında örneklem seçimi ve araştırmanın kuramsal pespektifine uygun araştırma tekniklerinin açıklanması ile devam edecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin edindiği kuramsal ve pratik bilgiyi, araştırma tasarımına uygun olarak hayata geçirmesini sağlamaktır. Bu bağlamda sosyal bilimler alanında yapılacak bir araştırmanın metodolojik gerekliliklerinin aktarılması hedeflenmektedir.