Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Emine Ceng *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Robins, Kevin (1999), İmaj, Çev. Nurçay Türkoğlu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Çakır, Özlem (2011),Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Shelley, Taylor E., Sears, David O., Letitia Anne Peplau (2003), Sosyal Psikoloji, Çev. Ali Dönmez ,Ankara: İmge Yayıncılık. Saydam, Ali (2012),Algılama Yönetimi, İstanbul: Remzi Kitabevi. Karabulut, Bilal (2014), Algı Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları. İnceoğlu, Metin (2011),Tutum, Algı, İletişim, Ankara: Siyasal Kitabevi.

Dersin İçeriği

Tutum, Algı ve İletişim İlişkisi İmaj ve Gerçeklik İlişkisi Kurumsal İmajı Etkileyen Unsurlar Profesyonel imaj ve kişisel imaj kavramları, Profesyonel imaj oluşturma süreci Marka İmajı Yönetimi Örnek Çalışmalar Üzerinde İnceleme.

Dersin Amacı

Medya, reklamcılık ve halkla ilişkiler alanında büyük önem taşıyan algı ve imaj oluşumu konusunda öğrencileri bilgilendirmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tutum, Algı ve İletişim İlişkisi
2 Tutum ve Davranış İlişkisi
3 Kalıpyargılar ve Reklam İçeriklerinde Kullanımı
4 Tutumların İşlevleri
5 Tutumların Ölçümü
6 Tutum Değiştirme Süreci ve Etkileyici İletişimin Öğeleri
7 Tutum Değiştirme Süreci ve Etkileyici İletişimin Öğeleri
8 Bilişsel Tepki Tezi -Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli
9 Ara Sınav
10 Kurumsal İmaj ve Kurumsal İmaj Yönetimi
11 Kişisel İmaj ve Kişisel İmaj Yönetimi
12 Marka İmajı ve İlişkili Kavramlar
13 Görsel Örnek Çalışmalar- Çözümleme
14 Genel Değerlendirme - Örnek Olay İncelemesi
15 Final Sınavı