Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Recep Yılmaz Arş. Gör. Dr. Nilay Tan Çakır *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Reklamcılığın Global Tarihi, Mark Tungate, MediaCat Kitapları. Reklamcılığımızın İlk Yüzyılı (Orhan Koloğlu -Reklamcılar Derneği) Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık (Claude C. Hopkins – YKY) Hayatımız Reklam: Türkiye’nin Reklam Ustalarıyla Söyleşiler, Pelin Özkan, MediaCat Kitapları. Bir Reklamcının İtirafları, David Ogilvy, Reklamcılar Derneği

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, dünya ve Türk reklamcılığının kökenleri, gelişimi üzerinde durulacak, 19.yy'dan 20.yy'a reklamcılar tarafından kullanılan reklam stratejilerinin değişimi gözler önüne serilecektir. Dünya ve Türk reklam tarihinin önemli dönüm noktaları örneklerle sunulacaktır.

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, dünya reklamcılık tarihini ve 19. yüzyıldan 21. yüzyıla reklamcılar tarafından kullanılan ve zaman içerisinde değişen stratejileri anlamaktır. Derste reklam tarihinin önemli anlarına ve isimlerine odaklanılacak ve söz konusu reklam kampanyalardan örnekler verilecektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklamın ve İlk Dönem Reklam Ajanslarının Kökenleri/Sebest Piyasa Ekonomisinin Temelleri ve Reklamın Ekonominin Bir Aracı Olarak Evrimi.
2 1900-1944 / Modern Reklamcılığın İlk Adımları: J.Walter Thompson, Y&R.
3 1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıcı Devrim: David Ogilvy, Bill Bernbach ve “Think Small”, Leo Burnett “Marlboro Man”.
4 1944-1980 /İlk Türk Reklam Ajansları: Eli Acıman, Necip Akar, Reklam Moran, İstanbul Reklam
5 1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıcı Devrim: Wells Rich Greene, Ally & Gargano
6 1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıcı Devrim: Wells Rich Greene, Ally & Gargano
7 İngiliz Reklamcılığının Yaratıcı Devrimi 1960-1980: Collett Dickenson Pearce (CDP) Boase Massimi Pollitt (BMP) Saatchi&Saatchi
8 İngiliz Reklamcılığının Yaratıcı Devrimi 1960-1980: Collett Dickenson Pearce (CDP) Boase Massimi Pollitt (BMP) Saatchi&Saatchi
9 vize sınavı
10 1980-1990 Globalizasyon, Konsolidasyon ve Medyanın Değişen Yüzü: Omnicom, WPP, Interpublic, Havas, Publicis
11 1980-1990 Globalizasyon, Konsolidasyon ve Medyanın Değişen Yüzü: Omnicom, WPP, Interpublic, Havas, Publicis
12 1990-2000 Marlboro Cuması, İnternet Devrimi ve Reklamcılığın Değişen Çehresi, Calvin Klein Jeans, Levi’s
13 1990-2000 / İlk Özel Kanallar / 90’lar ve Türk Reklamcılık Sektörü
14 2000-2010 / Reklamcılığın Dijitalleşmesi ve Evrim
15 Reklamcılığın Geleceği.
16 Reklamcılığın Geleceği.