Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Özer Alper *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Nöropazarlamaya Giriş, Kılınç Orhan Demir ve Ömer Yavuz. - Tüketici Davranışı ve Nörolojisi, Nur Yorgancılar - Sosyal Nörobilim, Oğuz Tanrıdağ

Dersin İçeriği

Pazarlama kavramları, yaklaşımları, türleri, pazarlama süreci, planlaması, satın alma, pazar bölümlemesi, ürün geliştirme ve konumlandırma, tüketici davranışların halkla ilişkiler perspektifinden değerlendirilmektedir. Konular, nöropazarlamanın işletmelerin tüketicilerini nasıl düşündüklerini, nasıl karar verdiklerini ve nasıl satın aldıklarını daha derinden anlamalarına nasıl yardımcı olabileceğine odaklanır.

Dersin Amacı

Tüketici seçimi ve davranışının altında yatan bilinçli ve bilinçsiz süreci anlamak, nöropazarlama ölçümlerinin ve metriklerinin, reklamcılık, markalaşma, ürün geliştirme, alışveriş süreçlerini örnekler kullanarak açıklamak, geleneksel pazarlama yöntemlerinden temelde farklı şekillerde tüketici tepkilerinin nasıl elde edildiğini anlamak dersin amacıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Nöropazarlamaya giriş ve nöropazarlama kavramı
2 Beyin yapısı ve bilinç, bilinçaltı
3 Nöropazarlamanın amaçları ve diğer disiplinlerle ilişkisi
4 Duygu, motivasyon, irade
5 Tüketici tipleri
6 Tüketici karar verme süreçleri
7 Nöropazarlama araçları II
8 Nöropazarlama araçları II
9 Vize sınavı
10 Nöropazarlamanın davranışsal temelleri II
11 Nöropazarlamanın davranışsal temelleri II
12 Nöropazarlamanın uygulandığı sosyal disiplinler
13 Türkiye'de nöropazarlama uygulamaları
14 Dünyada nöropazarlama uygulamaları
15 Dünyada nöropazarlama uygulamaları
16 Final sınavı