Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Nöropazarlamaya Giriş, Kılınç Orhan Demir ve Ömer Yavuz. - Tüketici Davranışı ve Nörolojisi, Nur Yorgancılar - Sosyal Nörobilim, Oğuz Tanrıdağ
Dersin İçeriği
Pazarlama kavramları, yaklaşımları, türleri, pazarlama süreci, planlaması, satın alma, pazar bölümlemesi, ürün geliştirme ve konumlandırma, tüketici davranışların halkla ilişkiler perspektifinden değerlendirilmektedir. Konular, nöropazarlamanın işletmelerin tüketicilerini nasıl düşündüklerini, nasıl karar verdiklerini ve nasıl satın aldıklarını daha derinden anlamalarına nasıl yardımcı olabileceğine odaklanır.
Dersin Amacı
Tüketici seçimi ve davranışının altında yatan bilinçli ve bilinçsiz süreci anlamak, nöropazarlama ölçümlerinin ve metriklerinin, reklamcılık, markalaşma, ürün geliştirme, alışveriş süreçlerini örnekler kullanarak açıklamak, geleneksel pazarlama yöntemlerinden temelde farklı şekillerde tüketici tepkilerinin nasıl elde edildiğini anlamak dersin amacıdır.