Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Emine Ceng *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Okay, A., A.,Okay, Halkla İlişkiler,Kavram, Stratejisi ve Uygulamaları, Der Yayınları, 2002. Işın Karpat Aktuğlu, Ayşen Temel Eğinli, Sema Misci. (2022). Temel Kavramlarla Reklam Ajansı Reklamveren İlişkileri. Nobel Akademi Yayncılık. Nurhan Babür Tosun, Mevlüt Sedat Dönmez, Yelda Ülker. (2023). Reklam Kampanyası Yönetimi. Beta Basım Yayın. Pira, A., Etkinlik Yönetimi, MediaCat, İstanbul,2004

Dersin İçeriği

Halkla ilişkiler ve reklam ajanslarının çalışma pratikleri temel alınarak uygulama çalışmaları yapmak.

Dersin Amacı

Halkla reklam ve reklam ajanslarında süreç yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Halkla ilişkiler ve reklam ajanslarının işleyişi
2 Halkla ilişkiler ve reklam ajanslarının çalışma modelleri
3 Stratejik Planlama Süreci
4 Yaratıcı Süreçler, Yaratıcı ekiplerin çalışma yapısı, Brief alma ve brief hazırlama süreçleri, Reklam kampanyası oluşturma süreci
5 Medya Planlaması ve Satın Alma
6 Halkla ilişkiler kampanyalarının yönetimi
7 Dijital halkla ilişkiler ve reklam süreçleri
8 Dijital Halkla İlişkiler ve Reklam Süreçleri
9 Ara Sınav
10 Bütçe yönetimi ve ajans finansmanı, kampanya maliyet analizi
11 Kriz yönetimi ve itibar yönetimi, kriz anlarında halkla ilişkiler ve reklam ajanslarının rolü.
12 Yapay zeka ve veri odaklı reklamcılık, Yeni medya ve halkla ilişkiler stratejileri.
13 Sürdürülebilirlik ve etik iletişim
14 Final proje sunumları ve değerlendirme
15 Final Proje Sunumları ve Değerlendirme
16 Final proje sunumları ve değerlendirme