Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Recep Yılmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-Bilgen Başal (1998). Medya Planlaması. İstanbul: Çantay Kitabevi Yayınları. -Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem (2016). 150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.

Dersin İçeriği

Medya planlama kavramı, medya reklam ve tüketici ilişkisi, amaçların ve stratejilerin saptanması, medya planlama kavramları ve hesaplama yöntemleri, reklam ortamlarının güçlü ve zayıf yönleri, yeni planlama modelleri, medya planlamasının organizasyonu.

Dersin Amacı

Medya planlama terimleri, hesaplamaları ve planlama şablonlarını kavratmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Medya planlama nedir?
2 Medya reklam ve tüketici ilişkisi
3 Medya planlama faaliyeti: Amaçların ve stratejilerin saptanması
4 Medya planlama faaliyeti: Diğer medya planlama bilgileri
5 Medya planlama kavramları ve hesaplama yöntemleri: Ölçümleme
6 Medya planlama kavramları ve hesaplama yöntemleri: Rating, TVR, Share, Reach, ATS
7 Medya planlama kavramları ve hesaplama yöntemleri: GRPs, Gross Impressions, TRP, Coverage, OTS, Adhesion, Affinity Index, CPT, CPP, CPS/CRPs, SOS, SOV
8 Erişim ve görme sıklığı dengesi
9 Ara Sınav
10 Reklam ortamlarının güçlü ve zayıf yönleri
11 Yeni planlama modelleri
12 Medya planlamasında kullanılan programlar
13 Medya planlamasının organizasyonu
14 Planlamayı etkinleştirme yöntemleri
15 Örnek uygulamalar
16 Örnek uygulamalar