Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Özer Alper Arş. Gör. Dr. Nilay Tan Çakır *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gillian Dyer, (2000), İletişim Olarak Reklamcılık. Beta Yayınları. Şuayıp Özdemir ve Fikret Yaman (2015) Türkiye’de Reklam Ahlâkı Araştırması, Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerleri -Abdullah Özkan vd. (2015) Yeni Medya ve Reklam, Derin Yayınları.

Dersin İçeriği

Reklam endüstrisi, kartelleşme sorunu, reklamda dil, reklamda temsiliyet sorunu, dijital çağda reklamcılığın dönüşümü ve refleksivite, reklam sektöründe istihdam ve sorunları, reklam eğitimi ve sorunları, reklamcılıktaki moral değerler ve reklam etiği.

Dersin Amacı

Reklam sektöründe var olan yapılanmaları ve sorunları incelemek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklamcılıkta başlıca sorun ve sorunlar
2 Reklam endüstrisinin topografyası
3 Kartelleşme sorunu
4 Reklamda dil ve sorunları
5 Reklamda temsiliyet sorunu
6 Reklamda temsiliyet sorunu
7 Reklamda temsiliyet sorunu
8 Reklam sektöründe istihdam ve sorunları
9 Vize sınavı
10 Reklamcılığın dönüşümü ve refleksivite
11 Reklamcılığın dönüşümü ve refleksivite
12 Reklam eğitimi ve sorunları
13 Reklam eğitimi ve sorunları
14 Reklamcılıktaki moral değerler ve reklam etiği
15 Genel Tekrar
16 Final sınav