Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altıparmak, Burcu (2015).Kent Pazarlamasında İletişim Yönetimiyle Kentlilik Bilincinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Erkan, Rüstem (2010). Kentleşme ve Sosyal Değişme, Bilimadamı Yayınları, Ankara.
Kaypak, Şafak (2013). “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve ‘Marka Kentler”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, ss. 335-355.
Erkan Nihal E. (2014). Şehir Kavramlarının Yolculuğu, İdeal Kültür Yayınları, İstanbul.
Kıray, Mübeccel (2006). Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, Bağlam Yayınları, İstanbul.
Dersin İçeriği
Kent kavramı, kentleşme olgusu, kent kuramları, kentleşme politikaları, kentsel planlama, bölgesel kalkınma, yeni pazarlama eğilimleri, kent ve pazarlama ilişkisi, kıyı politikaları, afet politikaları, çevre politikaları, küreselleşme.
Dersin Amacı
Kentleşmenin hızı, biçimi ve öteki özellikleri, kentleşmenin topluma maliyetini, kazandırdıklarının üstüne çıkarıyor. Kentleşmenin toplumsal maliyetini azaltarak onu kalkınmanın itici gücü yapmak, kentleşme olgusu karşısında planlı bir yaklaşımın benimsenmesiyle olur. Kalkınmanın plana bağlanması Anayasamızın benimsemiş olduğu bir kuraldır. Ders, kentleşme ve yeni pazarlama eğilimleri ilişkisini, stratejik düşünme, kentleşmeye ilişkin temel kavramlar ekseninde kurmayı amaçlamaktadır.