Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Burcu Altıparmak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Altıparmak, Burcu (2015).Kent Pazarlamasında İletişim Yönetimiyle Kentlilik Bilincinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi Erkan, Rüstem (2010). Kentleşme ve Sosyal Değişme, Bilimadamı Yayınları, Ankara. Kaypak, Şafak (2013). “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve ‘Marka Kentler”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, ss. 335-355. Erkan Nihal E. (2014). Şehir Kavramlarının Yolculuğu, İdeal Kültür Yayınları, İstanbul. Kıray, Mübeccel (2006). Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, Bağlam Yayınları, İstanbul.

Dersin İçeriği

Kent kavramı, kentleşme olgusu, kent kuramları, kentleşme politikaları, kentsel planlama, bölgesel kalkınma, yeni pazarlama eğilimleri, kent ve pazarlama ilişkisi, kıyı politikaları, afet politikaları, çevre politikaları, küreselleşme.

Dersin Amacı

Kentleşmenin hızı, biçimi ve öteki özellikleri, kentleşmenin topluma maliyetini, kazandırdıklarının üstüne çıkarıyor. Kentleşmenin toplumsal maliyetini azaltarak onu kalkınmanın itici gücü yapmak, kentleşme olgusu karşısında planlı bir yaklaşımın benimsenmesiyle olur. Kalkınmanın plana bağlanması Anayasamızın benimsemiş olduğu bir kuraldır. Ders, kentleşme ve yeni pazarlama eğilimleri ilişkisini, stratejik düşünme, kentleşmeye ilişkin temel kavramlar ekseninde kurmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kent kavramı ve tanımlanması
2 Kentin özellikleri
3 Kentleşme olgusu
4 Kentleşmenin nedenleri ve sonuçları
5 Kentleşme politikaları
6 Kentlilik ve kentlileşme
7 Kent ve pazarlama ilişkisi
8 Kent Pazarlaması ve Kent Pazarlamasıyla İlişkili Kavramlar
9 Ara sınav
10 Kent imajı ve kent markalaşması
11 Kent pazarlamasında pazarlama iletişimi
12 Kent pazarlamasında pazarlama iletişimi
13 Dünya'dan ve Türkiye'den örnekler
14 Çevre sorunları, sürdürülebilirlik ve yavaş şehirler
15 Çevre sorunları, sürdürülebilirlik ve yavaş şehirler
16 Final sınavı