1 |
Sinema tarihiyle koşut, kurgu tarihi. İlk denemeler, örnekler. Kurguda teknik,estetik gelişim süreçleri, ekoller. |
|
|
|
2 |
Kurguda kullanılan parçalar, geçişler ve bağlantılar. |
|
|
|
3 |
|
Edius kurgu programının arayüzünü tanımaya yönelik küçük pratikler. |
|
|
4 |
Televizyon sektörünün kullandığı görsel terminoloji üzerine genel bilgiler, kurgu programı üstünden örneklemeler. |
Televizyon sektörünün kullandığı görsel terminoloji üzerine genel bilgiler, kurgu programı üstünden örneklemeler. |
|
|
5 |
Yapım süreçlerinin kurguya ayrılan bölümleri. Çekimlerde kullanılan terminoloji ve teknik bilginin kurguyla ilişkilendirilmesi. Kamera ölçekleri, çerçeve bilgisi, ışık ortamı vd. |
Edius kurgu programının arayüzünü tanımaya yönelik küçük pratikler. |
|
|
6 |
Bilgisayar ortamında kullanılan kurgu programları, çeşitleri, temel-ortak özellikleri. |
|
|
|
7 |
|
Proje açma, import,export. Saklama, proje çağrılması. |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Görüntü ve ses formatları, uzantıları tanıma. Sıkıştırma özellikleri. |
Amatör ve yayın formatları. |
|
|
10 |
Program içinden üretilebilen görsel malzemeleri tanıma. |
Colorbars,black,title. |
|
|
11 |
Doğal ses-dış ses ,voiceover-efekt ses-müzik gibi ögelerin kurgu sırasında kullanımı. |
Doğal ses-dış ses ,voiceover-efekt ses-müzik gibi ögelerin kurgu sırasında kullanımı. |
|
|
12 |
Tek kare resimler, title ve grafik malzemeyle çalışması. |
Tek kare resimler, title ve grafik malzemeyle çalışması. |
|
|
13 |
Edius programın standart efektlerini tanıma |
Preset ve Plug-in nasıl kullanılacağı. |
|
|
14 |
|
Çoklu malzemeyle kurgu. Çekimleri gerçekleştirilen görüntülerin kurgulanması. |
|
|
15 |
|
Çoklu malzemeyle kurgu.Çekimleri yapılan görüntülerin grafik çalışmaları. |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
|