Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anderson, J., Mimari Tasarım, Mimarlık Temelleri Serisi:03, Literatür, 2011. Ching, F.D.K., Mimarlık, Biçim, Mekan, Düzen, YEM, İstanbul, 2002. Corbusier, L., Bir Mimarlığa Doğru, YKY, İstanbul, 2003. Crowe, N., Lessau, P., Visual Notes for Architects and Designers, Wiley, 2011. İzgi, U., Mimarlıkta Süreç: Kavramlar-İlişkiler, YEM, 1999 Jormakka, K., Adım Adım Tasarım Yöntemleri, Yapı Endüstri Merkezi, İstanbul, 2012. Frederick, M., Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey,YEM, İstanbul, 2009. Lessau, P., Graphic Thinking for Architects and Designers, John Wiley and Sons, 2000. Thiis-Evensen, T., Archetypes in Architecture, Oxford University Press, USA, 1990. Unwin, S., 20 Buildings Every Architect Should Understand,Routledge, 2010. Vitruvius, Mimarlık Üzerine on Kitap, Şevki Vanlı Yayınları, 1990.
Dersin İçeriği
Ders, mimari tasarım, mimarlık teknolojileri, mimarlık kültürü ve mimari sunuş teknikleri üzerine odaklanmıştır. Dersin içeriği soyut fikirden hareketle somut elemanları kullanarak mimari biçime ulaşma çabasının özetidir. Kapsadığı konular estetik ve etik konulara dayanarak mimari biçimi elde etme sürecinin tasarlanmasıdır. bu sürecin tasarlanması için mimari tasarım elemanları ve ilkelerini tartışmaya açmak, mekânsal düşünceyi güçlendirmek, mimari dile ve teknolojilerine hakim olabilmekten geçmektedir.
Dersin Amacı
Bu ders tasarım eğitimine yeni başlayan öğrenciler için oluşturulmuştur. Amaç mimari tasarım alanındaki çalışmalarına zemin hazırlamak, eğitim süreci boyunca devam edecek mimari tasarım, mimarlık teknolojileri, mimarlık kültürü ve mimari sunuş teknikleri üzerine tartışmaktır. Bu bağlamda mimari tasarım yeteneklerini geliştirerek, tasarım ilke ve elemanlarına hakim olmak, dört boyutlu görsel iletişim ve algı konularına hakim olmak ve mimarlık kültürü üzerine tartışabilmek genel amacı desteklemek adına benimsenmiştir.